ІГРОВЕ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

Для того щоб зрозуміти Іншого, треба вміти відчути себе на місці Іншого. Поставити вихователів на позицію вихованців можна під час інтерактивних ділових ігор. Одну з таких ігор пропонуємо до вашої уваги.

   Тема: «Виготовлення серветок у старшій групі»

   Мета: формувати вміння педагогів здійснювати проблемний аналіз і на основі отриманих даних моделювати свою діяльність; організовувати входження педагогів у ролі вихованців на занятті в ситуаціях авторитарної моделі співробітництва; розвивати професійну рефлексію педагогів.

   Загальний сценарій: ведуча пропонує учасникам «програми» - взяти на себе роль «дітей» старшої групи. У ведучої – «вихователя». «Вихователь» проводить «заняття» на тему: «Виготовлення паперових серветок». У грі навмисно дещо завищено рівень знань «дітей» для перевірки «вихователем» та ускладнено алгоритм виготовлення серветки, щоб дорослі на власному досвіді змогли відчути труднощі дітей у процесі навчання.

   Після закінчення гри ведуча пропонує учасникам порівняти свої відчуття й емоційний стан під час проведення «заняття» і, керуючись власним досвідом, зробити висновки про оптимальну модель взаємодії педагога і дитини.

   Розігрування ситуації «заняття»

   «вихователь»: Діти, ви вже великі. Скоро підете до школи. Там ви маєте бути дуже уважними, добре слухати вчителя та виконувати всі його вказівки – робити точно так, як він говорить.

   Після цього «вихователь» уточнює знання «дітей» про назви геометричних фігур: квадрат, трикутник, прямокутник; та терміни: прямий кут, напрямок правої або лівої руки,діаметр кола.

   «вихователь»:  Сядьте, будь ласка,зручно, слухайте уважно і точно виконуйте мої вказівки:

1.з прямокутного аркуша зробіть квадрат, відрізавши зайву частину;

2.складіть квадрат навпіл, щоб одержати прямокутник;

3.одержаний прямокутник ще раз складіть навпіл;

4.у ліву руку візьміть кут одержаного малого квадрата, який є центром великого квадрата;

5.відріжте цей кут так, щоб вийшло коло діаметром 2 см;

6.з'єднайте правий кут з лівим нижнім та відріжте стільки ж паперу;

7.зробіть те саме з правим нижнім кутом;

8.розгорніть великий квадрат і зробіть із нього великий трикутник;

9.складіть правий та лівий кути трикутника так, щоб вийшов малий квадрат;

10.зігніть його по діагоналі;

11.одержаний малий трикутник тримайте прямим кутом до правої руки і на правій стороні трикутника в середині відріжте папір так, щоб вийшло коло вдвічі більше, ніж попереднє.

   Не розмовляйте. Підпишіть серветку та відкладіть її.

   Аналіз результатів ділової гри

   Після розігрування заняття, ведуча проводить обговорення результатів діяльності в такій послідовності:

1.Оцінюється відповідність отриманого візерунка серветки правильному.

2.Аналізується результативність роботи в контакті з товаришами.

3.Обговорення типова в різних ситуаціях.

4.Пропонується кожному учаснику проаналізувати свої відчуття та переживання під час проведення «заняття».

   Висновки

   На підставі аналізу результатів ділової гри її учасники роблять висновки:

1.дитина має право на помилки, вона вчиться на своїх помилках. Дитина має право не виставляти напоказ свої помилки. Педагоги мають з великою увагою і розумінням ставитись до помилок дітей;

2.виконання вербальних вказівок, від яких залежить кінцевий результат діяльності, потребує від дітей великого напруження, вольових зусиль, оскільки відбувається перекодування вербальної вказівки в руховий (моторний) акт. Для цього потрібен час. Латентний (прихований) період рухової реакції у кожної дитини індивідуальний;

3.при виконанні дітьми завдання неприпустимі критика та звинувачення. Необхідно шукати причини невдачі, а не «винуватця».