Златоустівський дошкільний навчальний заклад «Ялинка»

Виконала: Лєсонєн О.В.

 

 

ДІЛОВА ГРА «ЧИ ДОБРЕ БУТИ ВИХОВАТЕЛЕМ?»

 

Мета: підвищувати професійний рівень та компетентність педагогів, підтримувати творчий потенціал, інтереси, новатор­ство.

Основні правила:

      активна участь;

      думку кожного вислуховують;

      у грі немає глядачів, усі — учасники.

 

Кожна дитина має право на щасливе проживання періоду дошкільного дитинства, і якісна дошкільна освіта - це гарантія створення державою, суспільством необхідних умов для повноцінного розвитку дитини, її успішності у дорослому житті.

Перед працівниками дошкільних навчальних закладів стоїть непросте, нелегке завдання - побудувати свою роботу так, щоб вона не тільки відповідала запитам суспільства, а й забезпечувала збереження цінності, неповторності дошкільного періоду дитинства. В. Сухомлинський говорив: «Добра дитина не падає з неба, її потрібно виховати». Ми маємо таку можливість, проводячи життєві уроки доброти. Дитячі серця — це благодатний грунт для засівання доброти або, як не прикро, зла. Адже злість теж не спить. Хоч вона ледащо, встає пізніше, але все ж встигає розкидати своє насіння. Буває, в одному серці ростуть і добро, і зло, борючись одне з одним. Тому наше з вами завдання — вчити дитину творити добро, яке проявлятиметься в любові, ми­лосерді, жалісливості, чутливості, чуйності, уважності... Тільки високоосвічений педагог може виховати особистість. Пропоную довести, що ви і є ті сучасні вихователі, які можуть і хочуть ви­ховати кожну дитину доброю і хорошою, не задля нагороди, а тому, що в наших руках — дитячі серця.

  Гра " Розминка"

Мета: Настроїти педагогів на позитивне спілкування.

Запропонувати педагогам гру по колу. Продовжити фразу будь-яким висловлюванням про себе "Ви ще не знаєте, що я. "

 Учасникам про­понують завдання.

1.          Завдання «Самопізнання»

Мета: вміння знаходити позитивне і негативне.

а) Назвати позитивні риси вихователя.

б)  Назвати негативні риси вихователя.

 

2.    Завдання «Самоаналіз»

Мета: вміння об’єктивно свої педагогічні здібності.

а)  Я вмію робити добре...

б)  Що в мені цінують інші?

 

3. Завдання "Знайди плюси і мінуси"

Мета: Розвиток рефлексії.

З прочитаної фрази педагогам необхідно знайти позитивні і негативні моменти.

- Батьки групи сприймають Вас, як недосвідченого педагога.

- Адміністрація ДНЗ запропонувала прийняти  участь  в районному конкурсі іншому вихователю.

 

 4.   Завдання «Які ми в контакті з колегами»

Мета: Вміння розв'язувати проблемні ситуації.

а)   В присутності інших вам робить зауваження колега, говорячи про методичні помилки, яких ви припустилися на занятті. Ваші дії: ….

б)  В колективі є колега, якій Ви не симпатизуєте. Під час спілкування з нею ….

 

 5.   Завдання «Трансформер»

Мета: Вміння узгоджувати свої дії з діями напарника.

Обладнання: ножиці, паперові квадрати.

Поділити вихователів на пари та запропонувати однією рукою обійняти один одного утворивши «трансформ ер». Запропонувати  парі – трансформеру вирізати вільними руками коло з паперового квадрату.

 

6. Завдання " Художники".

Мета: Розвиток творчості, уяви.

Намалювати прислів'я так, щоб протилежна команда змогла її прочитати.

- "Не плюй в колодязь, пригодиться  водиці напитися".

- "Язик до Києва доведе".

-  «Гостре словечко коле сердечко.» 

- «Умієш говорити - умій слухати .»

 

7. Завдання " Казка".

Мета: Розвиток артистизму, пантоміми.

Покажи сценку-пантомімку із запропонованих казок, щоб інші  змогли упізнати їх.

- Казка "Рукавичка"

- Казка «Двоє жадібних ведмежат»

- Казка «Троє поросят»

- Казка «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»

- Казка «Коза-Дереза»

- Казка «Солом’яний бичок»

- Казка «Котик і Півник»

- Казка "Колосок".

 

8. Завдання «Які ми в контакті з дітьми»

Мета: Вміння розв'язувати проблемні ситуації.

а)   Дитина вживає «негарні» слова. Якими будуть ваші дії?Які методи й прийоми ви використаєте?

б)  На занятті дитина відмовляється виконувати завдання вихователя, говорячи, що вона не може цього зробити. Які методий прийоми використаєте?

 

9. Завдання «Звертання»

Мета: Вміння добирати якомога більше варіантів для похвали та заохочення дитини.

а) звертань до дітей;

б)   форм похвали.

 

10. Завдання  " Інтонація".

Мета: вміння вихователів  з різною інтонацією, емоціями вимовляти одну й ту саму фразу та вірно використовувати інтонації під час спілкування.

-          Ти слухняний хлопчик (?,!,….)

-         Ти сьогодні охайна(?,!,….)

-         Ви зробили щеплення дитині(?,!,….)

-         Софійка гарно розповіла вірш (?,!,….)

-         Сашко знає всі геометричні фігури(?,!,….), тощо.

 11.    Завдання «Самооцінка»

Мета: Вміння використовувати педагогічно доцільні методи і прийоми виховання для розвитку особистості.

Пригадайте:

а)   методи та прийоми виховання, що призводять до зниженнясамооцінки дітей;

б)  методи та прийоми виховання, що підвищують рівень

самооцінки дітей.

 

12.  Завдання «Які ми в контакті з батьками»

Мета: Вміння розв'язувати проблемні ситуації підчас роботи з батьками.

Розв'яжіть ситуації:

а)  розмова з батьками, які розмовляють грубо;

б)  бесіда з батьками дитини, яку приводять до садочка брудною, з непідстриженими нігтями, її одяг тхне.

 

13.  Завдання «Поліпшіть настрій»

Мета: вміння використовувати у роботі з дітьми, батьками та колегами різні  засоби спілкування для поліпшення настрою співрозмовникові:

а) вербально;

б)  невербально.

 

14.    Прощання «Спільне коло»

Кожен учасник висловлює, що йому сподобалося чи не сподобалося, що він хоче змінити. Висловлює свої побажання іншим учасникам.