Златоустівський дошкільний навчальний заклад «Ялинка»
Виконала: Лєсонєн О.В.
ДІЛОВА ГРА «ЧИ ДОБРЕ БУТИ ВИХОВАТЕЛЕМ?»
Мета: підвищувати професійний рівень та компетентність педагогів, підтримувати творчий потенціал, інтереси, новаторство.
Основні правила:
• активна участь;
• у грі немає глядачів, усі — учасники.
Кожна дитина має право на щасливе проживання періоду дошкільного дитинства, і якісна дошкільна освіта - це гарантія створення державою, суспільством необхідних умов для повноцінного розвитку дитини, її успішності у дорослому житті.
Перед працівниками дошкільних навчальних закладів стоїть непросте, нелегке завдання - побудувати свою роботу так, щоб вона не тільки відповідала запитам суспільства, а й забезпечувала збереження цінності, неповторності дошкільного періоду дитинства. В. Сухомлинський говорив: «Добра дитина не падає з неба, її потрібно виховати». Ми маємо таку можливість, проводячи життєві уроки доброти. Дитячі серця — це благодатний грунт для засівання доброти або, як не прикро, зла. Адже злість теж не спить. Хоч вона ледащо, встає пізніше, але все ж встигає розкидати своє насіння. Буває, в одному серці ростуть і добро, і зло, борючись одне з одним. Тому наше з вами завдання — вчити дитину творити добро, яке проявлятиметься в любові, милосерді, жалісливості, чутливості, чуйності, уважності... Тільки високоосвічений педагог може виховати особистість. Пропоную довести, що ви і є ті сучасні вихователі, які можуть і хочуть виховати кожну дитину доброю і хорошою, не задля нагороди, а тому, що в наших руках — дитячі серця.
Гра " Розминка"
Мета: Настроїти педагогів на позитивне спілкування.
Запропонувати педагогам гру по колу. Продовжити фразу будь-яким висловлюванням про себе "Ви ще не знаєте, що я. "
Учасникам пропонують завдання.
1. Завдання «Самопізнання»
Мета: вміння знаходити позитивне і негативне.
а) Назвати позитивні риси вихователя.
б) Назвати негативні риси вихователя.
2. Завдання «Самоаналіз»
Мета: вміння об’єктивно свої педагогічні здібності.
а) Я вмію робити добре...
б) Що в мені цінують інші?
3. Завдання "Знайди плюси і мінуси"
Мета: Розвиток рефлексії.
З прочитаної фрази педагогам необхідно знайти позитивні і негативні моменти.
- Батьки групи сприймають Вас, як недосвідченого педагога.
- Адміністрація ДНЗ запропонувала прийняти участь в районному конкурсі іншому вихователю.
4. Завдання «Які ми в контакті з колегами»
Мета: Вміння розв'язувати проблемні ситуації.
а) В присутності інших вам робить зауваження колега, говорячи про методичні помилки, яких ви припустилися на занятті. Ваші дії: ….
б) В колективі є колега, якій Ви не симпатизуєте. Під час спілкування з нею ….
5. Завдання «Трансформер»
Мета: Вміння узгоджувати свої дії з діями напарника.
Обладнання: ножиці, паперові квадрати.
Поділити вихователів на пари та запропонувати однією рукою обійняти один одного утворивши «трансформ ер». Запропонувати парі – трансформеру вирізати вільними руками коло з паперового квадрату.
6. Завдання " Художники".
Мета: Розвиток творчості, уяви.
Намалювати прислів'я так, щоб протилежна команда змогла її прочитати.
- "Не плюй в колодязь, пригодиться водиці напитися".
- "Язик до Києва доведе".
- «Гостре словечко коле сердечко.»
- «Умієш говорити - умій слухати .»
7. Завдання " Казка".
Мета: Розвиток артистизму, пантоміми.
Покажи сценку-пантомімку із запропонованих казок, щоб інші змогли упізнати їх.
- Казка "Рукавичка"
- Казка «Двоє жадібних ведмежат»
- Казка «Троє поросят»
- Казка «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»
- Казка «Коза-Дереза»
- Казка «Солом’яний бичок»
- Казка «Котик і Півник»
- Казка "Колосок".
8. Завдання «Які ми в контакті з дітьми»
Мета: Вміння розв'язувати проблемні ситуації.
а) Дитина вживає «негарні» слова. Якими будуть ваші дії?Які методи й прийоми ви використаєте?
б) На занятті дитина відмовляється виконувати завдання вихователя, говорячи, що вона не може цього зробити. Які методий прийоми використаєте?
9. Завдання «Звертання»
Мета: Вміння добирати якомога більше варіантів для похвали та заохочення дитини.
а) звертань до дітей;
б) форм похвали.
10. Завдання " Інтонація".
Мета: вміння вихователів з різною інтонацією, емоціями вимовляти одну й ту саму фразу та вірно використовувати інтонації під час спілкування.
- Ти слухняний хлопчик (?,!,….)
- Ти сьогодні охайна(?,!,….)
- Ви зробили щеплення дитині(?,!,….)
- Софійка гарно розповіла вірш (?,!,….)
- Сашко знає всі геометричні фігури(?,!,….), тощо.
11. Завдання «Самооцінка»
Мета: Вміння використовувати педагогічно доцільні методи і прийоми виховання для розвитку особистості.
Пригадайте:
а) методи та прийоми виховання, що призводять до зниженнясамооцінки дітей;
б) методи та прийоми виховання, що підвищують рівень
самооцінки дітей.
12. Завдання «Які ми в контакті з батьками»
Мета: Вміння розв'язувати проблемні ситуації підчас роботи з батьками.
Розв'яжіть ситуації:
а) розмова з батьками, які розмовляють грубо;
б) бесіда з батьками дитини, яку приводять до садочка брудною, з непідстриженими нігтями, її одяг тхне.
13. Завдання «Поліпшіть настрій»
Мета: вміння використовувати у роботі з дітьми, батьками та колегами різні засоби спілкування для поліпшення настрою співрозмовникові:
а) вербально;
б) невербально.
14. Прощання «Спільне коло»
Кожен учасник висловлює, що йому сподобалося чи не сподобалося, що він хоче змінити. Висловлює свої побажання іншим учасникам.