Запитальник

для бесіди з дітьми по трудовому вихованню

 

Молодша група

1. Розкажи, що мама (тато) робить вдома.

2. Що вирішили пошити для ляльки Каті? З чого шили сукню? Що потрібно для шиття? Як шили, що робили спочатку, що потім? (виділення 2-3 дій). Для чого шили сукню ляльці Каті?

3. Як помічник вихователя  в групі миє посуд? (мама - вдома). Що спочатку, що потім?

4. Ти йдеш на прогулянку, як ти будеш одягатися? (Перед обідом потрібно вимити руки. Як ти будеш це робити? Навіщо?)

5. Відбери ті картинки, де людина трудиться, працює (кухар, продавець і ін.)

 

Середня група

1. Подивися на картинки (зображення няні, кухарі, двірника, лікаря, продавця та ін.). Ким працюють ці люди? Як ти здогадався? Що робить няня (кухар і т.д.) в дитячому садочку. Навіщо потрібна няня (кухар і т.д.) в дитячому садочку ?

2. Розкажи, як кухар готує суп? (Няня миє посуд?)

3. Де працює кухар?

4. Які предмети побутової техніки використовує мама вдома, коли прибирає квартиру? (Що потрібно кухареві, щоб зробити котлети?) Навіщо вона їх використовує?

5. Лялька Катя чекає в гості друзів, а посуд у неї  брудний. Що потрібно зробити ляльці Каті, як вимити весь посуд?

6. Молодший братик розірвав книжку, як її полагодити? Що потрібно робити? Які інструменти і пристосування тобі потрібні? Для чого потрібно полагодити книжку?

 

Старша група

1. Люди яких професій працюють на будівництві? (ательє, магазині і т.д.)

2. Розкажи, що робить маляр (муляр, тесляр і т.д.)

3. Які машини потрібні на будівництві? Навіщо вони потрібні?

4. Звідки в місті хліб? Які машини потрібні, щоб його виростити?

5. Навіщо люди працюють у місті, в селі?

6. Для чого всі люди працюють?

7. Що буде, якщо всі люди перестануть працювати?

8. Що таке реклама?

9. Ким працюють твої батьки? Що вони роблять на роботі? Для чого?

10. У тебе брудні черевики. Що ти будеш робити?

 

 

 

 

 

 

Педагогічна діагностика

життєвої компетентності дітей дошкільного віку

відповідно до вимог БКДО

та програми «Українське дошкілля»

   Діагностика, як кількісна оцінка і якісний аналіз всіх педагогічних процесів, дозволить  в процесі формування життєвої компетентності , здійсненню трудового виховання дітей дотримуватися принцип індивідуальності в підборі форм і методів конкретних трудових доручень для кожної дитини.

   З метою виявлення рівня сформованості трудових навичок і умінь дітей може бути здійснена педагогічна  діагностика по кожному виду  трудової діяльності дітей: самообслуговування, господарсько-побутова,  ручна праця і праця в природі.

В основу методики цієї педагогічної  діагностики  покладено два основних критерії:

1. Ставлення дитини до даного виду праці (активний або неактивний).

2. Результат засвоєння дитиною способів виконання трудового дії, навику (успішний чи неуспішний).

РЕЗУЛЬТАТИ:

Ø Активний - неуспішний - говорить про те, що у дитини є інтерес до трудової діяльності, але він не оволодів способи виконання певного трудового дії.

Ø Неактивний - неуспішний - у дитини не тільки не сформовані навички певної трудової дії, але і відсутній інтерес до певного виду трудової діяльності.

Ø Не активний - успішний - дитина не проявляє інтересу і бажання брати участь у доступній їй трудовій діяльності, але при спонуканні її  до неї з боку дорослого справляється з трудовим дорученням, так як оволоділа  певними трудовими  діями, володіє навичками даного виду праці.

Ø Активний - успішний - це найвищий результат і говорить про  засвоєнню  дитиною Програмових вимог  трудового виховання, так як  сформовані інтерес і навички, необхідні для певної трудової діяльності.

   В результаті таблиця педагогічної  діагностики засвоєння дітьми Програми трудового виховання   виглядає наступним чином.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностика формування життєвої компетентності

 в процесі трудового виховання  дітей дошкільного віку

п/п

Прізвище

 та ім’я дитини

Самообслуговування

Господарсько-побутова праця

Праця в природі

Ручна праця

Активний - успішний

Не активний - успішний

Активний - неуспішний

Неактивний - неуспішний

Активний - успішний

Не активний - успішний

Активний - неуспішний

Неактивний - неуспішний

Активний - успішний

Не активний - успішний

Активний - неуспішний

Неактивний - неуспішний

Активний - успішний

Не активний - успішний

Активний - неуспішний

Неактивний - неуспішний

      1.             

Іванов Саша

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      2.             

Петрова Маша

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      3.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього дітей:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Показник у %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перелік трудових умінь і навичок :

2 - 3 роки

Розвиток трудової діяльності:

§  здатний до елементарного самообслуговування (самостійно одягається і роздягається, узувається і роззувається, за допомогою дорослого застібає ґудзики, зав'язує шнурки);

§  виконує найпростіші трудові дії за допомогою педагогів.

Виховання ціннісного ставлення до власного праці, праці інших людей і її результатів:

§  прагне відповідати вимогам близьких дорослих;

§  допомагає у відповідь на прохання.

Формування первинних уявлень про працю дорослих, його ролі в суспільстві та житті кожної людини:

§  знає і називає деякі трудові дії дорослих (миє, пере, прасує, прибирає і т.д.);

§  має елементарні уявлення про роботу мами, тата, інших близьких (мама працює в магазині, тато працює шофером і т.п.).

3 - 4 роки

Розвиток трудової діяльності:

§  самостійно одягається і роздягається, узувається і роззувається в певній послідовності;

§  самостійно виконує найпростіші трудові дії (прибирає на місце іграшки, розкладає столові прилади тощо).

Виховання ціннісного ставлення до власного праці, праці інших людей і його результатами:

§  здатний довести розпочату справу до кінця: прибрати іграшки, спорудити конструкцію і т.д .;

§  відчуває задоволення в процесі виконання цікавої для нього і корисною для інших діяльності.

Формування первинних уявлень про працю дорослих, його ролі в суспільстві та житті кожної людини:

§  проявляє знання про різні процесіях (повар, перукар, водій і пр.);

§  знає, ким працюють близькі люди.

4 - 5 років

Розвиток трудової діяльності:

§  самостійно одягається і роздягається, узувається і роззувається в певній послідовності, складає і прибирає одяг, за допомогою дорослого призводить її в порядок;

§  самостійно виконує обов'язки чергового по їдальні, по заняттях.

Виховання ціннісного ставлення до власного праці, праці інших людей і його результатами:

§  доводить розпочату справу до кінця;

§  відчуває задоволення в процесі виконання цікавої для нього і корисною для інших діяльності.

Формування первинних уявлень про працю дорослих, його ролі в суспільстві та житті кожної людини:

§  володіє знаннями про різні професії, використовує ці знання в іграх (лікар, шофер, продавець, вихователь і.т.д.);

§  має уявлення про значущість праці батьків, інших близьких людей.

5 – 6(7) років

Розвиток трудової діяльності:

§  самостійно доглядає за одягом, усуває непорядок у своєму зовнішньому вигляді;

§  вміє планувати свою трудову діяльність; відбирати матеріали, необхідні для занять, ігор;

§  відповідально виконує обов'язки чергового;

§  вміє створювати іграшки з природного, непридатного матеріалу, з паперу.

Виховання ціннісного ставлення до власного праці, праці інших людей і його результатами:

§  старанно доводить розпочату справу до кінця, підтримує порядок в групі і на ділянці дитячого саду;

§  оцінює результат своєї роботи;

§  відчуває задоволення в процесі виконання цікавої для нього і корисною для інших діяльності;

§  радіє результатам колективної праці.

Формування первинних уявлень про працю дорослих, його ролі в суспільстві та житті кожної людина:

§  володіє знаннями про різні професії, в тому числі творчих: художників, письменників, композиторів;

§  має уявлення про професії, пов'язані зі специфікою рідного міста (села), про значимість праці дорослих, відчуває почуття подяки до людей за їх працю;

§  дбайливо ставиться до того, що зроблено руками людини.

 

 

 

 

Діагностика

трудової діяльності по догляду за рослинами

Прізвище,  ім’я дитини

Уміння зрозуміти

мету

трудової діяльності

Уміння виділити предмет трудової діяльності

Уміння передбачати результат трудової діяльності

Уміння спланувати трудовий процес

Уміння

відібрати необхідне обладнання

Оволодіння трудовими навичками і уміннями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приклад для старшого дошкільного віку

НЕАКТИВНИЙ  Н - результативність трудової діяльності низька, потрібні вказівки, пряма допомога дорослого у виконанні трудових дій.

АКТИВНИЙ   А - праця дитини результативна при невеликій допомозі дорослих; у дитини є прагнення до самостійності.

УСПІШНИЙ   У  - дитина повністю самостійна у трудовій діяльності з догляду за рослинами. Трудова діяльність має результат.

 

 

 

 

 

Діагностика

сформованості господарсько-побутової праці

Прізвище,  ім’я дитини

Вміння та навички  участі дитини

в колективній праці

(зміст завдань загальний)

Вміння та навички  участі дитини

в колективній праці

(зміст завдань різний)

 

 

 

 

 

 

Приклад для старшого віку

НЕАКТИВНИЙ  Н - дитина охоче приймає і включається в трудову діяльність, але трудові дії поспішні, неякісні. В колективній праці вибирає «праця поряд».

АКТИВНИЙ   А - дитина охоче приймає і включається в трудову діяльність, проявляє старанність у виконанні трудових дій. Охоче ​​включається в колективні форми трудової діяльності, але виконує роль помічника.

УСПІШНИЙ   У  - дитині подобається трудитися. Всі дії виконує вміло, якісно. Виступає в ролі організатора в колективних формах дитячої трудової діяльності; доброзичливо розподіляє роботу, взаємодіє з іншими дітьми.

 

Діагностика сформованості ручної праці

(старший дошкільний вік)

Прізвище,  ім’я дитини

Ручна умілість

Здатність реалізувати задум

 

 

 

 

 

 

НЕАКТИВНИЙ  Н - безпорадність у всіх компонентах трудового процесу; відмова від діяльності, низька самостійність, необхідність прямої допомоги дорослого; результат праці низької якості.

АКТИВНИЙ   А -  висока самостійність у діяльності репродуктивного характеру, якість результату висока, але без елементів новизни або копіювання, недостатні комбінаторні уміння і самостійність для реалізації творчого задуму (потрібні поради, вказівки, включення дорослого в трудовий процес); задум реалізований частково.

УСПІШНИЙ   У - розвинені комбінаторні уміння. Використання поопераційних карт, узагальнений спосіб конструювання; повна самостійність; результат високої якості, оригінальний або з елементами новизни.

 

 

 

 

 

 

 

Діагностика працьовитості в процесі чергувань

Прізвище,  ім’я дитини

Вид діяльності

Чергування по

їдальні

Чергування по заняттях

Чергування в куточку природи

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕАКТИВНИЙ  Н - діти чергують недбало, охоче передають свої обов'язки іншим, відмовляються від чергування, забувають про нього, не доводять справу до кінця, вважають, що порядок - справа помічника вихователя, інших дітей.

АКТИВНИЙ   А - діти охоче, добре чергують, самі пам'ятають про свої обов'язки. Якщо вони не чергують в даний момент, то все одно звертають уваги на непорядок в групі і усувають його, просять призначити їх черговими.

УСПІШНИЙ   У - діти постійно прагнуть брати участь у колективній діяльності, добре працюють, допомагають товаришам в різних видах діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитальник для проведення індивідуальних бесід з батьками

по трудовому вихованню дошкільників.

 

1. Чи вважаєте Ви необхідним, знайомити дітей дошкільного віку з трудовою діяльність дорослих.

2. Як часто в розмові зі своєю дитиною ви звертаєте увагу на важливість праці в житті людини.

3. З якими професіями на Ваш погляд можна знайомити дошкільнят.

4. Відвідуючи громадські місця разом з дитиною (магазин, пошта, дитячий садок  і ін.), Звертаєте Ви увагу на трудову діяльність людей (спостереження за їх трудовими діями, поведінкою на робочому місці).

5. Чи часто Ви розповідаєте своїй дитині про свою професію, про те, як пройшов робочий день.

6. В оповіданні про свою професію, на що Ви звернете увагу дитини, про які трудових операціях своєї професії будете розповідати.

7. Чи залучаєте свою дитину до трудової діяльності вдома.

8. Чи є у Вашій родині трудові обов'язки, що закріплені за дитиною.

9. Які домашні трудові операції може оволодіти дитина дошкільного віку.

 

 

Методистам і завідуючим

Для  вивчення системи роботи по трудовому вихованню  розроблено:

 

Схема аналізу організації трудової діяльності.

1.    Чи вирішені  поставлені завдання?

2.    Організація умов праці (об'єкти праці, обладнання, інструменти, їх розміщення), раціональність.

3.    Організація дитячого колективу (вид, форма організації праці).

4.    Прийоми постановки та пояснення трудового завдання.

5.    Знання та вміння, необхідні для виконання завдання, нові знання та вміння, що формуються в процесі трудової діяльності.

6.    Результативність трудової діяльності дітей, якість навичок і умінь.

7.    Взаємодія дітей у процесі праці.

8.    Індивідуальний підхід до дітей.

9.    Ставлення до праці.

10.                       Оцінка діяльності (дітей, вихователя).

11.                       Виховна спрямованість праці.

 

Питання для аналізу організації  трудового процесу.

1.    Чи мала праця дітей практичну значимість.

2.    Відповідність поставлених завдань вимогам програми, а також змісту роботи та особливості учасників.

3.    Наскільки форми організації дітей (для колективної роботи - форми об'єднання) відповідають рівню розвитку їх трудової діяльності та досвіду.

4.    Виховне значення прийомів постановки і мотивації цілі:

·        ефективність даних прийомів для переконання в необхідності і значущості роботи;

·        вплив на почуття дітей, лист про прагнення домогтися поставленої мети;

·        наскільки прийоми педагога вчать самостійно визначати необхідність роботи.

5.    Виховання в процесі планування?

·        який спосіб планування обраний педагогом (дія дошкільнят за планом, запропонованим вихователем, планування з питань, планування - розповідь); чи відповідає він досвіду дітей;

·        чи охоплює зміст плану всі етапи планування (організацію роботи, послідовність і способи виконання), чи передбачає самоконтроль;

·        в колективному плануванні оцініть, як і в чому проявляється дружні стосунки між дітьми, як педагог спонукає їх до цього;

·        в словесному плануванні дайте оцінку дитячого мовлення.

6.    Виховання в процесі виконання роботи:

·        оцініть, наскільки педагогічно виправдана участь вихователя в роботі дітей;

·        які морально-вольові якості проявляються у дошкільнят і як педагог сприяє закріпленню позитивних проявів, як спонукає до них;

·        наскільки прийоми педагога сприяють вирішенню поставлених виховних завдань в даному трудовому процесі;

·        оцініть трудові навички дітей з точки зору їх раціональності, доцільності послідовності дій; як педагог удосконалює навички.

7.    Оцінка дитячої діяльності;

·        ставлення дітей до результату діяльності, ступінь адекватності отриманим результатам;

·        до яких дружніх проявам спонукає дітей педагог при оцінці роботи товаришів, якими прийомами;

·        наскільки самостійні діти в оцінці своєї роботи, товаришів;

·        чи відповідає зміст оцінки поставленим виховним завданням;

·        якими прийомами формується у дітей уміння оцінювати;

·        чи спонукає  педагог знаходити  причини невдач, помилок.

 

Питання для аналізу організації колективної трудової діяльності.

1.    Зміст колективної праці.

§   Які види були включені в зміст колективної праці?

§   Чи відповідав зміст кожного виду праці програмі даної групи?

§   Чи відповідав даний зміст можливостям дітей даної конкретної вікової групи? Або для цих цілей воно було легким (важким)?

2.    Обладнання колективної праці.

§  Чи були всі необхідні предмети для даного труда в потрібній кількості?

§  Які естетичні якості трудового обладнання?

3.    Організація обстановки для колективної праці.

§  Чи зручно були розставлені столи і розташоване обладнання?

§  Чи приймали участь діти у підготовці для колективної праці? Чи правильно вчинив вихователь, що основну турботу по підготовці до трудової діяльності взяв на себе (переклав на дітей)?

§  Чи дотримувалися гігієнічні умови:

-  Чи добре освітлені робочі місця дітей?

-   Чи зберігали  діти під час праці правильну позу або вона була напруженою?

-  Чи підтримувався порядок і чистота в процесі трудової діяльності?

-  Чи відповідали розміри обладнання силам і можливостям дітей?

-  Чи  відповідало віковим  можливостям трудове навантаження дітей по об'єму роботи та її діяльності, тривалість у часі?

4.    Організація і методика проведення колективної праці.

-  Як була організована робота з дітьми (пояснення: посадили їх на стільці або слухати пояснення вихователя стоячи). Як правильно?

-  Чи чітко були дані вихователем всі пояснення і вказівки в роботі?

-  Чи мав місце показ прийомів роботи? Чи правильно вчинив вихователь, що обмежився тільки словесними поясненнями і вказівками або чи правильно вчинив  вихователь, що одночасно зі словесними поясненнями використовував наочний показ прийомів роботи? Чому так, ні?

-  Чи підтверджуєте в поясненні до роботи її значення? У чому це конкретно виразилося?

-  Чи мало місце поділ між дітьми загальної роботи на окремі операції, або всі діти виконували однакову роботу? Чим ви можете пояснити, що поділу роботи на окремі операції не було (або, що воно було),.

5.    Чи достатньо активно було керівництво вихователя дітьми під час роботи? У чому це конкретно виражалося?

6.    Як закінчився колективний труд?

-         Чи одночасно  діти закінчили роботу чи ні, правильно це?

-         Чи залучалися або не залучались діти до прибирання обладнання? (в обох випадках дати оцінку - чи правильно це).

-         Чи оцінив  вихователь роботу дітей, наскільки методично правильно це було зроблено? (які оцінки переважали - позитивні чи негативні, що оцінювалося - поведінка, трудові вміння, трудові умови, старанність, самостійність, результати праці, взаємодопомога).

7.    Чи є емоційні моменти в проведенні колективної праці? У чому вони висловилися?

8.    Чи спостерігалося ускладнення в змісті і організація колективної праці молодших і старших дітей? У чому конкретно це виявилося?

9.    Як підводився підсумок трудової діяльності дітей? Які методи, і прийоми використовувала вихователь при проведенні аналізу. Участь дітей в аналізі.

 

 

 

 

 

Питання для аналізу організації ручної праці.

1.    Організація дітей на заняття. Де воно проходило, як сиділи діти.

2.    Обладнання та матеріал, що використовується в роботі з дітьми.

3.    Тон вихователя, його мова.

4.    Які форми роботи використовувалися: колективні або індивідуальні.

5.    Який рівень умінь і навичок у дітей по ручній праці. Чи всі діти вміють правильно працювати із запропонованим  матеріалом? Як розвинені у дітей дрібні мишці рук, самостійна робота з дрібними деталями на занятті?

6.    Чи було завдання з  матеріалом для  дітей важким або навпаки?

7.    Скільки дітей зверталося за допомогою до вихователя.

8.    Як і в якій формі надавав вихователь допомогу дітям в роботі?

9.    Як діти слухали пояснення вихователя на початку заняття? Чи всі засвоїли пояснення?

10.                       Які методи і прийоми використовував вихователь в роботі з дітьми?

11.                       Поговорити з дітьми про те, який матеріал в роботі з ручної праці вони використовують, з яким люблять працювати найбільше і чому.

 

Карта аналізу роботи по  трудовому вихованню

Питання для вивчення

Рівень

Примітки

 

В

Д

Н

 

Формування життєвої компетентності дітей

Знання дітей про предмети найближчого оточення:

 

 

 

 

- іграшки

 

 

 

 

- посуд

 

 

 

 

- одяг

 

 

 

 

- меблі

 

 

 

 

- транспорт

 

 

 

 

Навички обстеження предметів, вміння виділяти інформаційні ознаки, класифікація предметів

 

 

 

 

Знання дітей про трудову діяльність дорослих (відповідно до програми)

 

 

 

Вказати з якими професіями були ознайомлені діти:

навички самообслуговування

 

 

 

 

Навички трудової діяльності:

 

 

 

 

- Праця в куточку природи

 

 

 

 

- Господарсько-побутової працю

 

 

 

 

Навички спілкування дітей з однолітками і дорослими:

 

 

 

 

- Доброзичливі стосунки

 

 

 

 

- Вміють домовлятися, узгоджувати свої дії

 

 

 

 

- Вміють надати допомогу один одному

 

 

 

 

- Позитивне ставлення до трудової діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

Карта аналізу спостереження трудової діяльності дітей

№ п/п

Питання

Так

Частково

Ні

1.

Дата спостереження

 

2.

Вікова група

 

3.

 Організація проведення  трудової діяльності на протязі перебування дитини в дошкільному закладі

 

4.

Використовуване обладнання (вид, кількість, перелічити)

 

 

Відповідність  педагогічним і гігієнічним вимогам

 

 

 

 

Доцільність зберігання і розміщення (чи визначене місце зберігання)

 

 

 

5.

Вид праці і спостережуваний процес

 

6.

Відповідність змісту діяльності вимогам методики трудового виховання (віковим завданням, рівню трудових навичок і т.п.)

 

 

 

7.

Форми організації трудової діяльності:

 

 

 

- Доручення (індивідуальні, трудові)

 

 

 

- Колективна праця (загальний, спільний)

 

 

 

- чергування

 

 

 

8.

Рівень сформованості навичок культури праці:

 

 

 

Підготовка до трудової діяльності, вміння підібрати все необхідне для роботи, раціонально розташувати, вміння розподілити обов'язки)

 

 

 

В процесі Трудової діяльності:

 

 

 

трудові дії, їх послідовність, раціональні способи роботи, точність, координованість, темп;

 

 

 

ставлення дітей до виконуваної роботи (інтерес, увага, акуратність у поводженні з інструментами, або зворотні якості);

 

 

 

взаємовідносини між дітьми в процесі спільної діяльності.

 

 

 

- Закінчення трудового процесу:

 

 

 

Уміння дітей прибрати робоче місце, чи виявляють дбайливе ставлення до обладнання;

 

 

 

• результат праці;

 

 

 

• оцінка роботи дітей (дітьми);

 

 

 

• оцінка роботи дітей (вихователем);

 

 

 

• тривалість;

 

 

 

- Рівень сформованості навичок планування трудової діяльності дітей (старший дошкільний вік)

 

 

 

9.

Вплив вихователя на хід трудової діяльності, керівництво трудовою діяльністю дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Карта аналізу професійної майстерності педагогів

 

Група

 

Група №

Група №

Група №

Група №

Група №

Група №

П.І.Б. вихователів

 

 

 

 

Критерії професійної

майстерності

Іванова М.І.

Петренко М.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знання змісту Базового компоненту дошкільної освіти по трудовому вихованню , завдання, мета.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знання технології побудови педагогічного процесу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівень володіння дитячим колективом в процесі трудової діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ефективність методів і прийомів у роботі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Організація облаштування куточка по трудовій діяльності відповідно до програмових вимог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уміння  організувати куточок чергувань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоосвіта по даній темі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична робота з проблеми (проведення консультацій, відкритих показів для вихователів, виступ на педагогічних радах та ін.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методист  ……………

Завідуюча ……………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз планування навчально-виховної роботи

з трудового виховання

 

Група

 

Група №

Група №

Група №

Група №

Група №

Група №

П.І.Б. вихователів

 

 

 

 

 

Критерії професійної

майстерності

 

 

 

 

 

 

Система в плануванні роботи по ознайомленню дітей з навколишнім світом

 

 

 

 

 

 

Взаємозв'язок з роботою спеціалістів (логопеда, психолога та ін.)

 

 

 

 

 

 

Взаємозв'язок з іншими видами діяльності (ігрова, образотворча та ін.)

 

 

 

 

 

 

Планування формування навичок самообслуговування, трудових навичок

 

 

 

 

 

 

Планування формування навичок спілкування, позитивного ставлення до трудової діяльності, бажання трудитися.

 

 

 

 

 

 

Чи всі форми організації трудової діяльності, можливі для даної вікової групи, застосовуються:

 

 

 

 

 

 

- Спільна робота з дорослим;

 

 

 

 

 

 

- Доручення;

 

 

 

 

 

 

- Трудові обов'язки;

 

 

 

 

 

 

- Індивідуальні трудові обов'язки;

 

 

 

 

 

 

- Колективна робота дітей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створення умов в групах

по ознайомленню з працею дорослих

Група №_______

Питання для вивчення

Рівень

Примітка

В

Д

Н

Методична література по розділу, картотека

 

 

 

 

Куточок по трудовій діяльності (зміст, функціональність використовуваного обладнання, естетика оформлення)

 

 

 

 

Куточок по чергуванню (зміст, функціональність, оригінальність оформлення)

 

 

 

 

Методичні посібники, наочні матеріали. Вимоги до наочності для дітей з порушенням зору

 

 

 

 

дидактичні ігри

 

 

 

 

Тематичні папки, набори ілюстрацій, книги, загадки та ін. По темі

 

 

 

 

Зміст куточків по сюжетно-рольовим іграм

 

 

 

Вказати  професії людей

 

 

 

 

 

Карта аналізу

 взаємодії з батьками по трудовому вихованню

Група № _____

Питання для вивчення

Рівень

Примітка

В

Д

Н

Консультації для батьків

 

 

 

 

Наглядна  інформація

 

 

 

 

Участь батьків у ознайомленні дітей з працею дорослих

 

 

 

 

Узагальнення досвіду батьків з питань морально-трудового виховання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для фахівців з питань дошкільної освіти управлінь(відділів) освіти

МОНІТОРИНГ

показників формування життєвої компетентності 

дошкільників  у трудовій діяльності  дошкільного навчального  закладу №          

міста (району)___________________

 

Зміст вивчення

Бали

Зауваження

з/п

0

1

2

3

4

5

1

Наявність інструктивно-методичного забезпечення організації трудової діяльності дошкільників

 

 

 

 

 

 

 

2

Робота з педагогічними кадрами з питань надання підвищення кваліфікації з даної проблеми. Оформлення у методичному кабінеті

 

 

 

 

 

 

 

3

Створення розвивального життєвого простору для дошкільників в групах 3 різних видів і форм трудової діяльності:

 

 

 

 

 

 

 

 

- самообслуговування

 

 

 

 

 

 

 

 

- господарсько-побутова праця

 

 

 

 

 

 

 

 

- праця у природі

 

 

 

 

 

 

 

 

- художня праця

 

 

 

 

 

 

 

 

- основи економічної культури

 

 

 

 

 

 

 

4

Показники життєвої компетенції дошкільників відповідно до вікових категорій, зазначені у чинних державних програмах з розвитку дитини дошкільного віку, за якою працює група:

§  «Українське дошкілля» - стор. 52, 106, 170, 248;

§  «Дитина» - стор. 149, 226, 376;

§  «Дитина в дошкільні роки» - стор. 37, 73, 110, 168;

§  «Я у Світі» - стор. 134, 293;

§  «Впевнений старт» - стор. 79

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропозиції

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________