Психолого – педагогічний тренінг для вихователів
          з еколого-природовничого напрямку

Мета
:Розвивати мовлення, уяву,вміння працювати в команді.
                Закріплювати знання вихователів про завдання , форми ,
                методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного вихо-
                вання.
Обладнання : анкети знайомства,аркуші паперу,стікери,фломастери,
                  картки із завданнями , кольоровий папір,ножиці,клей,старі
                  журнали.
                                             Хід тренінгу

1.Знайомство
Учасники тренінгу заповнюють анкети знайомства,сідають півколом.
Ведуча пропонує кожному уявити себе квіткою,розповісти,якого вона кольору,де росте,що є навколо. Кожний учасник малює квітку.з якою він  себе асоціює,а потім пояснює,наприклад: «Сьогодні я привітна і ніжна,як ромашка,а завтра буду колючою,як троянда».
                                              Мова квітів :

--айста
–сум ;
--волошка –простота,ніжність ;
--вереск –самотність ;
--гвоздика –мужність,стійкість,солідарність,повага;
--дзвоник польовий –вдячність ;
--льон – символ дівочої вроди ;
--конвалія –приховане кохання,таємничість ;
--мак –краса,молодість,мудрість,доброзичливість ;
--мальва –краса,холодність,педантичність ;
--нарцис—гордість,самозакоханість;
--первоцвіт –розчарування в почуттях,кахання,що минає;
--півонія—довголіття,здоров’я;
--підсніжник –чистота,вірність;
--троянда—чуттєвість,кохання,здоров’я ;
--ромашка—мир,кохання,ніжність ;
--фіалка –сором’язливість,скромність,довірливість,вірність у коханні ;
--лілія—чистота,невинність,справедливість ;
-- іриси –багатогранність,інтерес до життя ;
--орхідея –свобода,самостійність,упевненість у собі ;
--хризантема—розсудливість,справедливість,критичність;
--лотос—вразливість, чутливість, емоційність;
                                                    Мова кольорів :
--червоний –енергія,активність ;символізує життя,свободу,урочистість ;
--білий –нейтральний;символізує невинність,чистоту ;
--блакитний –холодний,пасивний;символізує довіру,безкінечність,сум ;
--жовтий—теплий,веселий;символізує  світло,життя,радість,повагу до старості ;
--зелений—спокійний; символізує мир,спокій,надію ;
--синій—спокійний,синтемментальний,серйозний ;символізує довіру,безкінечність,сум ;
--жовтогарячий—зрілість,прагнення до мети ;
--рожевий—ніжність,мрійливість,спокій;
--фіолетовий –мудрість,урівноваженість.

2.Вправа «Методичний пейзаж»
На ватмані намальоване дерево без листя,велика та маленька квітки без пелюсток.
Команди отримують завдання :
--написати на стікерах і приклеїти на ватман сформульовані завдання екологічного виховання в ДНЗ (листочки дерева);
--форми роботи з екологічного виховання (пелюстки малої квітки) ;
--методи та прийоми роботи з дітьми з екології(велика квітка) ;
3.Вправа «Склади екологічну казку»
Ведуча пропонує кожній команді скласти екологічну казку.Учасники самостійно обирають тему та спосіб виконання. Для цього їм знадобляться
кольоровий папір,ножиці,клей,старі журнали,фломастери.
Після закінчення роботи представники команд розповідають свою казку учасникам тренінгу,після чого відбувається жваве обговорення порушеної проблеми.
4.Вправа «Дайте оцінку»
Кожна команда отримує завдання :розглянути певну ситуацію і дати їй свою педагогічну оцінку.
Учасники спочатку обговорюють ситуацію в командах ,а потім висловлюють своє бачення колегам. Після  спільного обговорення психолог оцінює роботу
команд і підбиває підсумки. Такі вправи спонукають педагогів до активнішої роботи з батьками.
5.Вправа «Відгадай,який птах»
Ця вправа сприяє розвитку мовлення,уяви,мовлення,згуртованості в роботі з командою. Кожен учасник витягує картку певного кольору,на якій написано фрагмент вірша про птаха . Учасники мають згуртуватися за кольором,скласти загадку з  окремо нарізаних смужок,а інші відгадати її.
6.Вправа «Імпровізація»
Кожна команда,отримавши картку із завданням,має передати її зміст пантомімічною імпровізацією,а інші учасники повинні відгадати її зміст.
--Троянда –недоторкана .
--Дуб –велетень.
--Самозакоханий нарцис.
--Причепливий реп’ях.
--Струнка тополя під дощем.
--Осика,що тремтить від вітру.
Вихователі можуть пропонувати подібні спрощені завдання дітям.
7.Вправа «Пісенний вернісаж»
Команди мають пригадати і по черзі проспівати пісні про рослин,тварин,воду,природні явища. Виграє та команда,що співала пісню остання.