ПЛАН РОБОТИ

щодо вивчення стану трудового виховання дошкільнят

в Глеюватському ДНЗ «Віночок»

Перелік питань, що підлягають вивченню та контролю

Термін виконання

Відповідальні

 

І. Вивчення та аналіз стану трудового виховання дітей в ДНЗ

 

 

1

Створення умов для організації трудової діяльності в дошкільному закладі:

- наявність куточків у групових кімнатах і на ділянці (самообслуговування, господарчо-побутова праця, праця в природі, ручна художня праця);

- наявність необхідного трудового інвентарю та обладнання, його розміщення;

- наявність у куточках праці виробів, виготовлених руками дорослих;

- наявність у методичному кабінеті художньої, методичної літератури, наочного матеріалу, перспективного педагогічного досвіду з проблеми трудового розвитку та виховання дошкільників.

Серпень вересень 

Завідувачка

Вихователь - методист

2

Рівень сформованості в дітей уявлень про працю дорослих, ставлення до людей та їхньої праці:

- з’ясування обізнаності дітей щодо професій дорослих;

- з’ясування відносин, мотивів, участі в спільній трудовій діяльності дітей, а також у сюжетно-рольових іграх ("Професії, тощо).

Жовтень

 

Вихователь - методист 

3

Рівень трудових умінь і навичок дітей, їх відповідність вимогам Програми розвитку дітей:

- сформованість навичок організації праці (розподіл обов’язків, добір необхідного обладнання, доцільність його розміщення на робочому місці);

- сформованість навичок дотримання порядку (дбайливе ставлення до обладнання, чистота робочого місця під час діяльності, прибирання робочого місця);

- сформованість навичок планування роботи (добір способів виконання, визначення трудових операцій, порядок їхнього виконання тощо);

- сформованість моральних якостей (цілеспрямованість, взаємо­допомога тощо).

Жовтень - листопад

 

Вихователь - методист 

4

Керівництво трудовою діяльністю дошкільників: застосування різноманітності прийомів керівництва працею дітей з боку дорослих (показ, пояснення, вправляння, допомога, вказівка, спільна з дорослим діяльність, контроль, оцінка тощо).

Жовтень - листопад

 

Вихователь - методист

5

Аналіз планування трудової діяльності дітей в кожній віковій групі ДНЗ.

 

Січень

Вихователь - методист

 

ІІ. Аналіз забезпеченості необхідним обладнанням та інвентарем для організації трудової діяльності дошкільників

 

 

1

Виявити:

- наявність куточків праці в групових кімнатах та на ділянці дошкільного закладу;

- підбір необхідного трудового інвентаря та обладнання, його розміщення в групових кімнатах;

- відповідність обладнання гігієнічним та педагогічним вимогам

Жовтень


 

Вихователь - методист

2

Уточнити:

- які трудові куточки наявні в групах та на ділянці ДНЗ;

- чим відрізняються куточки праці у вікових групах, їх відповідність педагогічним та гігієнічним вимогам;

- особливості використання обладнання для організації праці дошкільнят відповідних вікових категорій.

Жовтень

Вихователь - методист 

 

ІІІ.Аналіз видів праці та їх засвоєність дітьми відповідних вікових категорій

 

 

1

Виявити:

-застосування видів праці з дошкільниками у навчально-виховному процесі;

- охоплення дітей відповідних груп різними видами праці;

- відношення дітей до праці;

- мотиви трудової діяльності дошкільнят;

-особливості керівництва різними видами праці дітей з боку дорослих під час різноманітних форм її організації.

Березень

 

Вихователь - методист

2

Проаналізувати, якими видами праці і в яких формах організації займаються діти протягом дня.

 

Березень

 

Вихователь - методист

 

ІV. Аналіз роботи вихователя щодо організації різних видів праці з дошкільниками

 

 

 

Вміння вихователя керувати всіма видами праці, рег­ламентованими програмою:

- доцільність використання форм організації, методів і прийомів та система планування трудової діяльності дітей;

- здійснення індивідуального і диференційованого підходу до навчання трудових дій;

- дотримання правил техніки безпеки під час орга­нізації трудової діяльності дітей.

Лютий

Вихователь - методист 

 

V. Аналіз рівня знань, умінь та навичок дітей в напрямку трудового виховання

 

 

 

Рівень знань умінь і навичок дітей:

 - прояв самостійності під час виконання трудових зав­дань, достатність знань з трудового виховання;

- вміння дітей самостійно розподіляти обов'язки;

- повага і бережне ставлення до результатів праці навколишніх людей.

Квітень - травень


 

Вихователь - методист 

 

Тематична перевірка з трудового виховання

Фронтальна перевірка з трудового виховання

Листопад

Квітень

Завідувачка

 Вихователь - методист

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ

 стану освітньої роботи в групі щодо вирішення завдань трудового виховання

 Дата_____________________________________________________________________

Група____________________________________________________________________

Вихователь:_______________________________________________________________

 

Критерії аналізу діяльності педагога та дітей

Кількісний показник оцінювання в балах

4(В)

Кількісний показник оцінювання в балах

3(Д)

Кількісний показник оцінювання в балах

2(С)

Кількісний показник оцінювання в балах

1(Н) 

1

Ґрунтовність знань педагогів про завдання трудового виховання у кожному конкретному випадку

 

 

 

 

2

Дотримання санітарно-гігієнічних умов під час організації трудових процесів

 

 

 

 

3

Порядок у зовнішній обстановці групи

 

 

 

 

4

Загальна трудова атмосфера у групі

 

 

 

 

5

Наявність обладнання для всіх видів праці, відповідність його основним педагогічним вимогам

 

 

 

 

6

Наявність наочного та літературного матеріалу, спрямованого на формування позитивного ставлення до праці

 

 

 

 

7

Єдність навчально-виховних завдань та вимог з боку педагога

 

 

 

 

8

Щоденна участь дітей у трудових процесах; використання всіх видів дитячої праці

 

 

 

 

9

Врахування особливостей розвитку дитячого організму, міри праці ( тривалість, характер трудової діяльності, навантаження, відповідність знаряддя, обладнання вікові та фізіологічним особливостям дитини)

 

 

 

 

10

Здійснення індивідуального підходу до дітей у процесі організації трудової діяльності (врахування стану здоров’я, фізичних та психологічних особливостей)

 

 

 

 

11

Здійснення керівництва з боку педагога за працею дітей ( контроль, нагадування, обговорення, пояснення, практична допомога, вирішення спірних завдань)

 

 

 

 

12

Володіння педагогом прийомами (практичними, словесними, наочними) для формування позитивного ставлення дітей до праці, розуміння суспільної значущості праці

 

 

 

 

13

Загальний рівень знань дітей про працю

 

 

 

 

14

Загальний рівень сформованості трудових умінь та навичок дітей групи

 

 

 

 

15

Сформованість позитивних взаємовідносин у дитячому колективі

 

 

 

 

16

Обізнаність педагогів про трудове виховання дітей в сім’ях, організація роботи з батьками в даному напрямку

 

 

 

 

 

Максимальна кількість балів  

64  

48

32

16

 

Критерії оцінювання:

- 64 бала і більше – високий рівень

- від 64 до 48 балів – достатній рівень

- від 48 до 32 балів – середній рівень

- від 32 до 16 балів і менше – низький рівень

Загальна кількість балів

 _____________________

Загальний рівень стану освітньої роботи в групі

щодо вирішення завдань трудового виховання

 __________________________________________________

РЕКОМЕНДАЦІЇ:

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо покращення стану та створення належних умов

для трудового виховання дошкільнят

в Глеюватському ДНЗ «Віночок»

Форми роботи 

Термін виконання

Відповідальні

1

Вивчити стан забезпеченості та провести належне укомплектування куточків праці необхідним трудовим інвентарем та обладнанням( з урахуванням різновидів праці: господарсько – побутова праця, праця в природі, художня праця,чергування) в кожній віковій групі ДНЗ.

На початку навчального року 

Завідувач

Вихователь – методист

Завгосп

2

На ігрових майданчиках середньої та старшої груп оздобити міні - куточки праці.

 

Квітень - травень

Вихователі

3

Організувати належну роботу експериментально – дослідницької ділянки на території ДНЗ ( належним чином облаштувати городи для вікових груп).

Квітень

Вихователі 

4

Вивчити стан планування (оформлення календарних та перспективних планів)роботи вихователів з трудового виховання.

Визначити добір та доцільність використання форм, методів та прийомів роботи педагогів у різних видах праці дітей.

Жовтень

 

Вихователь – методист

5

Розробити методичні рекомендації щодо планування та організації роботи з трудового виховання дошкільнят.

 

Січень

 

Вихователь – методист

6

Відстежити налагодженість роботи щодо співпраці дошкільного закладу з батьками в напрямку трудового виховання дітей.

Березень

 

Вихователь – методист

7

Провести семінари-практикуми для батьків , групові батьківські збори з про­блем трудового виховання дошкільнят.

Лютий

 

Вихователь – методист Вихователі

8

Під час проведення Днів відкритих дверей провес­ти показ організації і керівництва трудової діяльності дітей в дошкільному закладі (організація чергування, догляд за квітами в куточку живої природи, виконання трудових доручень).

Квітень

 

Завідувач

Вихователь – методист Вихователі

9

Організувати презентаційну тематичну виставку гурткової роботи ( вироби дітей з художньої праці) для батьків

Січень

Керівник гуртка Вихователі

10

Провести сезонні тематичні виставки спільних робіт дітей з батьками.

Протягом року

Вихователі

11

Провести ряд консультацій з педагогічними працівниками ДНЗ з питань виховання дошкільнят у праці. У методичному кабінеті оформити добірку матеріалів з трудового виховання дошкільнят відповідно до вимог Програми розвитку дітей «Українське дошкілля».

Листопад - грудень
 

Вихователь – методист

12

Організувати відкриті показові заняття: - з ручної праці в середній групі; - організація колективної праці в старшій групі .

Лютий-березень

 

Вихователь – методист Вихователі

13

Дібрати цікаві пізнавальні матеріали з проблеми виховання трудових навичок у дошкільників у куточок для батьків.

 

Жовтень

 

Вихователь – методист Вихователі

14

Питання організації трудового виховання дітей винести на розгляд педагогічної ради ( обговорити результати тематичного контролю).

 

Квітень

 

Завідувач

 Вихователь – методист Вихователі

15

Спільно з батьками організувати трудовий десант ( благоустрій та озеленення території дошкільного закладу). Залучити батьків до ремонту та укомплектуванню ігрових майданчиків під час підготовки дошкільного закладу до літнього оздоровлення.

 

Квітень - травень

 

Педагогічний та батьківський колективи