ПЛАН РОБОТИ
щодо вивчення стану трудового виховання дошкільнят
в Глеюватському ДНЗ «Віночок»
№ |
Перелік питань, що підлягають вивченню та контролю |
Термін виконання |
Відповідальні |
|
І. Вивчення та аналіз стану трудового виховання дітей в ДНЗ |
|
|
1 |
Створення умов для організації трудової діяльності в дошкільному закладі: - наявність куточків у групових кімнатах і на ділянці (самообслуговування, господарчо-побутова праця, праця в природі, ручна художня праця); - наявність необхідного трудового інвентарю та обладнання, його розміщення; - наявність у куточках праці виробів, виготовлених руками дорослих; - наявність у методичному кабінеті художньої, методичної літератури, наочного матеріалу, перспективного педагогічного досвіду з проблеми трудового розвитку та виховання дошкільників. |
Серпень вересень |
Завідувачка Вихователь - методист |
2 |
Рівень сформованості в дітей уявлень про працю дорослих, ставлення до людей та їхньої праці: - з’ясування обізнаності дітей щодо професій дорослих; - з’ясування відносин, мотивів, участі в спільній трудовій діяльності дітей, а також у сюжетно-рольових іграх ("Професії, тощо). |
Жовтень
|
Вихователь - методист |
3 |
Рівень трудових умінь і навичок дітей, їх відповідність вимогам Програми розвитку дітей: - сформованість навичок організації праці (розподіл обов’язків, добір необхідного обладнання, доцільність його розміщення на робочому місці); - сформованість навичок дотримання порядку (дбайливе ставлення до обладнання, чистота робочого місця під час діяльності, прибирання робочого місця); - сформованість навичок планування роботи (добір способів виконання, визначення трудових операцій, порядок їхнього виконання тощо); - сформованість моральних якостей (цілеспрямованість, взаємодопомога тощо). |
Жовтень - листопад
|
Вихователь - методист |
4 |
Керівництво трудовою діяльністю дошкільників: застосування різноманітності прийомів керівництва працею дітей з боку дорослих (показ, пояснення, вправляння, допомога, вказівка, спільна з дорослим діяльність, контроль, оцінка тощо). |
Жовтень - листопад
|
Вихователь - методист |
5 |
Аналіз планування трудової діяльності дітей в кожній віковій групі ДНЗ.
|
Січень |
Вихователь - методист |
|
ІІ. Аналіз забезпеченості необхідним обладнанням та інвентарем для організації трудової діяльності дошкільників |
|
|
1 |
Виявити: - наявність куточків праці в групових кімнатах та на ділянці дошкільного закладу; - підбір необхідного трудового інвентаря та обладнання, його розміщення в групових кімнатах; - відповідність обладнання гігієнічним та педагогічним вимогам |
Жовтень
|
Вихователь - методист |
2 |
Уточнити: - які трудові куточки наявні в групах та на ділянці ДНЗ; - чим відрізняються куточки праці у вікових групах, їх відповідність педагогічним та гігієнічним вимогам; - особливості використання обладнання для організації праці дошкільнят відповідних вікових категорій. |
Жовтень |
Вихователь - методист |
|
ІІІ.Аналіз видів праці та їх засвоєність дітьми відповідних вікових категорій |
|
|
1 |
Виявити: -застосування видів праці з дошкільниками у навчально-виховному процесі; - охоплення дітей відповідних груп різними видами праці; - відношення дітей до праці; - мотиви трудової діяльності дошкільнят; -особливості керівництва різними видами праці дітей з боку дорослих під час різноманітних форм її організації. |
Березень
|
Вихователь - методист |
2 |
Проаналізувати, якими видами праці і в яких формах організації займаються діти протягом дня.
|
Березень
|
Вихователь - методист |
|
ІV. Аналіз роботи вихователя щодо організації різних видів праці з дошкільниками |
|
|
|
Вміння вихователя керувати всіма видами праці, регламентованими програмою: - доцільність використання форм організації, методів і прийомів та система планування трудової діяльності дітей; - здійснення індивідуального і диференційованого підходу до навчання трудових дій; - дотримання правил техніки безпеки під час організації трудової діяльності дітей. |
Лютий |
Вихователь - методист |
|
V. Аналіз рівня знань, умінь та навичок дітей в напрямку трудового виховання |
|
|
|
Рівень знань умінь і навичок дітей: - прояв самостійності під час виконання трудових завдань, достатність знань з трудового виховання; - вміння дітей самостійно розподіляти обов'язки; - повага і бережне ставлення до результатів праці навколишніх людей. |
Квітень - травень
|
Вихователь - методист |
|
Тематична перевірка з трудового виховання Фронтальна перевірка з трудового виховання |
Листопад Квітень |
Завідувачка Вихователь - методист |
АНАЛІЗ
стану освітньої роботи в групі щодо вирішення завдань трудового виховання
Дата_____________________________________________________________________
Група____________________________________________________________________
Вихователь:_______________________________________________________________
№ |
Критерії аналізу діяльності педагога та дітей |
Кількісний показник оцінювання в балах 4(В) |
Кількісний показник оцінювання в балах 3(Д) |
Кількісний показник оцінювання в балах 2(С) |
Кількісний показник оцінювання в балах 1(Н) |
1 |
Ґрунтовність знань педагогів про завдання трудового виховання у кожному конкретному випадку |
|
|
|
|
2 |
Дотримання санітарно-гігієнічних умов під час організації трудових процесів |
|
|
|
|
3 |
Порядок у зовнішній обстановці групи |
|
|
|
|
4 |
Загальна трудова атмосфера у групі |
|
|
|
|
5 |
Наявність обладнання для всіх видів праці, відповідність його основним педагогічним вимогам |
|
|
|
|
6 |
Наявність наочного та літературного матеріалу, спрямованого на формування позитивного ставлення до праці |
|
|
|
|
7 |
Єдність навчально-виховних завдань та вимог з боку педагога |
|
|
|
|
8 |
Щоденна участь дітей у трудових процесах; використання всіх видів дитячої праці |
|
|
|
|
9 |
Врахування особливостей розвитку дитячого організму, міри праці ( тривалість, характер трудової діяльності, навантаження, відповідність знаряддя, обладнання вікові та фізіологічним особливостям дитини) |
|
|
|
|
10 |
Здійснення індивідуального підходу до дітей у процесі організації трудової діяльності (врахування стану здоров’я, фізичних та психологічних особливостей) |
|
|
|
|
11 |
Здійснення керівництва з боку педагога за працею дітей ( контроль, нагадування, обговорення, пояснення, практична допомога, вирішення спірних завдань) |
|
|
|
|
12 |
Володіння педагогом прийомами (практичними, словесними, наочними) для формування позитивного ставлення дітей до праці, розуміння суспільної значущості праці |
|
|
|
|
13 |
Загальний рівень знань дітей про працю |
|
|
|
|
14 |
Загальний рівень сформованості трудових умінь та навичок дітей групи |
|
|
|
|
15 |
Сформованість позитивних взаємовідносин у дитячому колективі |
|
|
|
|
16 |
Обізнаність педагогів про трудове виховання дітей в сім’ях, організація роботи з батьками в даному напрямку |
|
|
|
|
|
Максимальна кількість балів |
64 |
48 |
32 |
16 |
Критерії оцінювання:
- 64 бала і більше – високий рівень
- від 64 до 48 балів – достатній рівень
- від 48 до 32 балів – середній рівень
- від 32 до 16 балів і менше – низький рівень
Загальна кількість балів
_____________________
Загальний рівень стану освітньої роботи в групі
щодо вирішення завдань трудового виховання
__________________________________________________
РЕКОМЕНДАЦІЇ:
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо покращення стану та створення належних умов
для трудового виховання дошкільнят
в Глеюватському ДНЗ «Віночок»
№ |
Форми роботи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Вивчити стан забезпеченості та провести належне укомплектування куточків праці необхідним трудовим інвентарем та обладнанням( з урахуванням різновидів праці: господарсько – побутова праця, праця в природі, художня праця,чергування) в кожній віковій групі ДНЗ. |
На початку навчального року |
Завідувач Вихователь – методист Завгосп |
2 |
На ігрових майданчиках середньої та старшої груп оздобити міні - куточки праці.
|
Квітень - травень |
Вихователі |
3 |
Організувати належну роботу експериментально – дослідницької ділянки на території ДНЗ ( належним чином облаштувати городи для вікових груп). |
Квітень |
Вихователі |
4 |
Вивчити стан планування (оформлення календарних та перспективних планів)роботи вихователів з трудового виховання. Визначити добір та доцільність використання форм, методів та прийомів роботи педагогів у різних видах праці дітей. |
Жовтень
|
Вихователь – методист |
5 |
Розробити методичні рекомендації щодо планування та організації роботи з трудового виховання дошкільнят.
|
Січень
|
Вихователь – методист |
6 |
Відстежити налагодженість роботи щодо співпраці дошкільного закладу з батьками в напрямку трудового виховання дітей. |
Березень
|
Вихователь – методист |
7 |
Провести семінари-практикуми для батьків , групові батьківські збори з проблем трудового виховання дошкільнят. |
Лютий
|
Вихователь – методист Вихователі |
8 |
Під час проведення Днів відкритих дверей провести показ організації і керівництва трудової діяльності дітей в дошкільному закладі (організація чергування, догляд за квітами в куточку живої природи, виконання трудових доручень). |
Квітень
|
Завідувач Вихователь – методист Вихователі |
9 |
Організувати презентаційну тематичну виставку гурткової роботи ( вироби дітей з художньої праці) для батьків |
Січень |
Керівник гуртка Вихователі |
10 |
Провести сезонні тематичні виставки спільних робіт дітей з батьками. |
Протягом року |
Вихователі |
11 |
Провести ряд консультацій з педагогічними працівниками ДНЗ з питань виховання дошкільнят у праці. У методичному кабінеті оформити добірку матеріалів з трудового виховання дошкільнят відповідно до вимог Програми розвитку дітей «Українське дошкілля». |
Листопад - грудень |
Вихователь – методист |
12 |
Організувати відкриті показові заняття: - з ручної праці в середній групі; - організація колективної праці в старшій групі . |
Лютий-березень
|
Вихователь – методист Вихователі |
13 |
Дібрати цікаві пізнавальні матеріали з проблеми виховання трудових навичок у дошкільників у куточок для батьків.
|
Жовтень
|
Вихователь – методист Вихователі |
14 |
Питання організації трудового виховання дітей винести на розгляд педагогічної ради ( обговорити результати тематичного контролю).
|
Квітень
|
Завідувач Вихователь – методист Вихователі |
15 |
Спільно з батьками організувати трудовий десант ( благоустрій та озеленення території дошкільного закладу). Залучити батьків до ремонту та укомплектуванню ігрових майданчиків під час підготовки дошкільного закладу до літнього оздоровлення.
|
Квітень - травень
|
Педагогічний та батьківський колективи |