Види
діяльності
|
Зміст
роботи
|
|
Мотиваційний. 1 день
|
Проектне заняття ( дитина і
навколишній світ, мовленнєве спілкування, художня література)
|
Тема:Казкові примітки. Як реалізувати задум?
Мета: виховувати у дітей інтерес до казок; збагатити
новими враженнями та переживаннями; виявляти ініціативу у спілкуванні з
однолітками; сприяти розвитку ініціативи, активності під час обговорення
спільного задуму, внесення пропозицій до «дерева цілей»; виявити знання
дітьми казок, казкових героїв, казкових речей; виявити вміння оцінювати дії
та вчинки казкових героїв; спонукати дітей вносити пропозиції до «дерева
цілей».
Завдання:
·
вислуховувати одне одного, бути
доброзичливими;
·
не заважати і не галасувати, не
перебивати одне одного;
·
висловлювати думки; спільно
виготовляти атрибути до казок.
Словник: казка,перлини, добро, зло, чарівні речі,
заклинання.
|
|
Матеріал: іграшки, книжки, уривки з казок, ілюстрації,
чарівні речі.
Методи та прийоми: ігровий момент.
Прихід у групу бабусі-казкарки з
чарівними казковими перлинками; розгляд чарівних перлинок-речей; бесіда;
уривки з казок.
Пропозиції вихованців щодо «дерева
цілей»:
·
рукавиці з віконцями;
·
чарівна яблунька, дерево;
·
книжечка, на кожній сторінці
якої – нова казка;
·
колобок з чарівними кульками, де
живуть казкові герої;
·
казкова карусель.
«Дерево цілей» вибране дітьми серед
запропонованих: чарівне деревце
|
Ігрова діяльність
|
Мета: виховувати інтерес до казок,бажання оцінювати
вчинки казкових персонажів; розвивати пам’ять. увагу
|
Робота поза заняттями
|
Провести бесіду «Які казки ви любите
?»
|
Художня праця
|
Тема: Виготовлення «дерева цілей»
Мета: виховувати вміння ставити перед собою мету:
планувати й організовувати хід роботи,добирати потрібний матеріал та
обладнання; розвивати фантазію; разом із дітьми виготовляти «дерево цілей»;
вдосконалювати навички вирізування й охайного малювання.
Діагностування знання дітей за
розділами:
а) вміти розрізняти авторські і
народні казки;
б) вміти зв’язно
послідовно переказувати знайомі казки;
в) вміти оцінювати вчинки героїв.
Дидактичні ігри: « З якої казки», «Розкажи далі», «Назви казкових
персонажів»
|
|
Інформаційний. 2 день
|
|
Тема: Показ української народної казки «Колобок» (настільний
театр)
Мета: виховувати допитливість, інтерес до народних казок;
вміння розуміти персонажів, висловлювати своє ставлення до різних
вчинків;розвивати образну пам’ять, зв’язне мовлення, дрібну моторику пальців
рук; навчати дітей розуміти структуру казки: вивчити пісеньку Колобка;
навчити дітей переказувати зміст казок близько до тексту.
Матеріал: колобок, настільний театр «Колобок»; книжечка з
ілюстраціями до казки; шнурівка доріжок до Колобка.
Методи і прийоми : спілкування з казковим клубочком. Показ настільного
театру «Колобок»; бесіда за змістом; використання ілюстрацій; вправа
«Знайдіть друзів Колобка у груповій кімнаті за формою, кольором»; словникова
робота; дидактична гра «Прошнуруйте доріжку Колобку», «Намалюємо героїв
казочки ниткою з клубочка»; переказ казки близько до тексту за ілюстраціями.
Ускладнення для дітей з високим рівнем
знань : змінити кінцівку казки, викласти ілюстрації в певній послідовності
|
Заняття музичне
|
Імітація рухів героїв казки «Колобок»
під музику. Низькі, середні, високі звуки. Співи. Пісенька Колобка.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри «Опиши героя», «Впізнай за описом».
Творча гра «Будівництво казкових будиночків для Колобка».
Рухливі ігри «Дожени Колобка», «Ми веселі діти», «У ведмедя у
бору»
|
Спостереження
|
За станом погоди. Які зміни
відбувалися? Які дерева ростуть у нас на майданчику? Які б з них могли
зустрітися Колобкові в лісі? Назвіть найвищі
|
Трудова діяльність
|
Виготовлення з дітьми шапочок до
гри-драматизації «Колобок». Сервірування столиків, щоб пригостити Колобка.
Мета: виховувати бажання доводити розпочату справу до
кінця
|
Індивідуальна робота
|
Робота з дітьми на розвиток уяви;
вміння імітувати, перевтілюватися у героя казки, тваринку: ведмедя, зайчика,
лисичку, вовка.
|
Робота з батьками
|
Анкетування «Уподобання ваших дітей
щодо казок»
|
|
Інформаційний. 3 день
|
Проектне заняття (малювання,сенсорне,
художня література)
|
Тема: Колобок та його друзі.
Мета: навчити дітей передавати свої емоції через
малювання округлих форм, добирати самостійно фарби, якими хотілося б
передати своє ставлення до вчинків героїв; розвивати уяву, фантазію;
виховувати бажання складати свої казочки, описувати своїх героїв, давати
оцінку характерним якостям.
Матеріал: іграшковий колобок, фарби, пензлі, серветки,
стаканчики, дидактична гра «Хто б допоміг Колобку», «Склади картинку»
|
Заняття
Фізкультура
|
Тема: Подорож з Колобком
Мета: навчити дітей імітувати рухи тварин (зайця,
ведмедя,лисичку, вовчика); закріпити навички підлізання під дуги правим і
лівим боком; розвивати вміння тримати рівновагу під час стрибків у довжину,
вміння ловити та кидати м’ячі одне одному; виховувати бажання бути дружними.
Обладнання: 3 дуги, м’ячі, шапочки тварин
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «Продовж казку», «Назви перший звук», «Зроби героїв
красивими». (шнурівка, закручування).
Рухливі ігри: «Колобок на рибалці» (стрибки), «Хто далі
кине?»(метання), «Знайди свій будиночок»( біг, орієнтування у просторі)
|
Трудова діяльність
|
Миття іграшок; прибирання в ігровому
куточку
|
Спостереження
|
За снігом. Зробити великі і маленькі
снігові кульки – колобки. З якого снігу краще ліпити?
|
Пошуково-дослідницька
діяльність
|
Який колобок важчий? (Тісто,глина,
пісок, сніг)
|
Робота з батьками
|
Запропонувати батькам щоденно читати
дітям казки, звертати увагу на зачини, кінцівки, вивчити деякі з них
|
|
Інформаційний. 4 день
|
Проектне заняття (цікава математика,
сенсорне, мовленнєве спілкування, конструювання)
|
Тема: Мандрівка з Колобком
Мета: виховувати у дітей пізнавальний інтерес до
математичних завдань, почуття відповідальності за доручену справу,
конструктивні здібності; розвивати дрібну моторику рук, увагу, мислення;
вправляти дітей у розрізненні геометрії фігур круга, квадрата, трикутника та
орієнтуватися в просторі; навчати вирішувати певні проблемні ситуації «якщо…,
то…».
Матеріал: таблиці та різне розміщення казкових героїв,
індивідуальні картки на закріплення понять «зліва», «справа». «вгорі»,
«внизу», «в», «над», «під», казкові персонажі, виготовлені з геометричних
фігур, дидактична гра «Одягніть Колобка», складання казочки «Якщо Колобок
став квадратним, то…»
|
Спостереження
|
За снігом. Розширити знання про те, як
утворюється сніг
|
Пошуково-дослідницька
діяльність
|
Чому розтанув сніговий колобок у
групі? Як йому допомогти?
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри «Добре - погано», «Закінчити казку».
Творча гра «Збудуємо хатки для Колобка і його друзів».
Рухливі ігри: «Раз, два, три»(біг з перешкодами), «Збий
ковпак»(метання в ціль), «Зайчику біленький» (розвиток уваги, вміння чітко
виконувати словесні інструкції), «Зайчику виходь» (ходьба по колу)
|
Робота поза заняттями
|
Розгляд ілюстрацій «Вироби з тіста»
|
Трудова діяльність
|
Погодувати пташок крихтами. Бесіда
«Звідки взялися крихти?»
|
Робота з батьками
|
Провести консультацію «Виховання
казкою»(нетрадиційні методи роботи з казкою)
|
|
Інформаційний. 5 день
|
|
Тема: Друзі Колобка
Мета: дати знання про друзів Колобка за походженням(з
тіста) ; навчати дітей використовувати під час ліплення знайомі
прийоми(розкачування, сковзання, приплескування, защипування); розвивати
дрібну моторику рук, уміння фантазувати, уявляти, навчати дітей описувати
свої вироби.
Матеріал: тісто, дощечки, серветки, іграшковий колобок,
дидактична гра «Що зайве?», «Що із чого?», стрічки різних кольорів.
Методи і прийоми: вправи «Скажи лагідно», «Знайди доріжку Колобка»,
ліплення, виставка робіт.
|
Заняття
Фізкультура
|
Тема:Колобок на риболовлі
Мета: навчати дітей імітувати , перевтілюватися в різних
казкових героїв (Колобка, пташку, м’ячик, Капітошку, мишку, жабку, гномиків),
правильно робити стрибки у висоту; розвивати вміння бути зібраними.
Обладнання: мішечки для метання, вудочка, кубики, м’ячі,
шнур, підставки
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри «Почни казку», «Виклади з кубиків»
Творча гра «Книжковий магазин»
Рухливі ігри «Зайчику, виходь»(ходьба по колу), «Хто далі
кине?»(метання), «Знайди свого персонажа»(біг, орієнтування у просторі)
|
Трудова діяльність
|
Випрати лялькам стрічки
|
Спостереження
|
Чому тане сніг? Які прикмети
визначення стану погоди ви знаєте? Пригадайте загадки, вірші, прикмети
|
|
Розучити з дітьми вірші-слова героїв
казочки «Колобок» для показу молодшим дітям
|
|
Інформаційний. 6 день
|
Проектне заняття(дитина і навколишній
світ, мовленнєве спілкування)
|
Тема: Як до нас приходить книжка
Мета: виховувати бережливе ставлення до книг, вміння
користуватися ними; розвивати пізнавальну активність; дати дітям знання про
процес створення книжки(ліс-вирубка, перевезення до пилорами - виготовлення
паперу на паперовій фабриці - друкарня-бібліотека, магазин); ознайомити з
професіями людей, які виготовляють книжки, з назвами її частин(обкладинка,
аркуш, сторінка, ілюстрація).
Матеріал: дитячі книжки, залізо, шматок дерева, пінопласт,
авторські та народні твори, чарівна скринька.
Методи і прийоми дитяча гра «Як створюється книжка». Сюрпризна
ситуація, словникова робота
|
Ігрова діяльність
|
Дидактична гра «Почни казку»: «Одного разу …»
Творча гра «Іграшковий книжковий магазин»
Сюжетно-рольова гра «Бібліотека»
Рухливі ігри «Дострибай», «Хто швидше?», «Ковпачки з сюрпризом»,
«Знайди свій будиночок»
|
Трудова діяльність
|
Виготовлення атрибутів до
сюжетно-рольової гри «Бібліотека»
|
Спостереження
|
За сонечком. В яких казках є сонечко? Який
настрій виникає після появи сонечка?
|
Пошуково-дослідницька
діяльність
|
Підставити обличчя під сонячні
промінці. Що діти відчувають? Заховатися в тінь. Які відчуття? Гра із
сонячним зайчиком
|
Індивідуальна робота
|
З окремими дітьми - складання казок за
серією малюнків
|
|
7 день
|
Проектне заняття (мовленнєве
спілкування, дитина і навколишній світ, аплікація,художня література
|
Тема: Звідки хліб прийшов
Мета: розвивати довільну пам’ять, увагу, логічне мислення;формувати
вміння дітей створювати засобами аплікації простий сюжет за змістом казки;
Вдосконалювати вміння за допомогою
площинної форми, вирізаної по контуру, передавати характерні особливості
півника, мишенят; з’ясувати, як виробляється мука, тісто, хліб; продовжувати
вчити дітей переказувати казку близько до тексту; виховувати працьовитість.
|
Спостереження
|
За тим , як кухар готує пиріжки
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри «Хто господар цієї речі?», «Збери картинки», «Що
зайве?», «Добре - погано».
Рухливі ігри «Мовчанка», «Колосок до колоска», «Кіт і миші»
|
Трудова діяльність
|
Творча гра «Природа казкових героїв».
Посіяти зернятка в землю.
|
Конструювання з різних матеріалів
|
Тема: За сюжетом українських казок
Мета: стимулювати у дітей творчу ініціативу винахідливість
в поєднанні різних матеріалів; розвивати естетичне сприймання; вдосконалювати
вміння створювати просту композицію до казок
|
Робота з батьками
|
Пропонувати батькам удома у вечірні
години подорожувати казками
|
|
Узагальнюючий. 8 день
|
Проектне заняття
|
Тема: Вікторина «В гостях у казки»
Мета: узагальнити й систематизувати знання дітей про
казку, вміння висловлювати своє ставлення до казкових героїв та їх вчинків,
вміння висловлювати свою думку згідно із ситуацією
Матеріали: казкова карусель, «дерево цілей», предметні картинки,
уривки з казок, казкові речі; призи – казкові чарівні яблука.
Запитання вікторини
-
Які казки бувають?
-
Що обов’язково має бути в казці ?
-
Назвіть чарівні речі.
-
Чи знаєте ви пісеньки казкових
героїв?
-
Чи хочете бути казкариками –
оповідачами своїх казок?
-
Звідки беруться казки , книжки ?
-
«Оживіть» героїв на казкових
картинках?
-
Де можна «знайти казку»?
-
Чи вмієте ви складати казки?
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри : «Знайдіть казкового героя», «Складіть казочку».
Творча гра : «Казкові мандрівники».
Рухливі ігри: «Хто далі кине», «Малюнок слідами», «Влучи у
ворітця»
|
Спостереження
|
За морозом впродовж дня. Складіть
казочку про мороз
|
Трудова діяльність
|
Погодувати пташок
|
|
Творчий. 9 день
|
Проектне заняття (аплікація,
малювання)
|
Тема: Виготовлення книжечки « Казковий дивосвіт»
Мета: виховувати у дітей уміння спільно планувати свою
роботу, цікавість до виконання спільного завдання ; викликати бажання
створити свою казку; розвивати увагу, фантазію; створити всі умови для вияву
активності та ініціативи дітей під час поетапного виготовлення дитячої
книжечки:
1-малювання казкових героїв;
2-сладання казочки за своїм малюнком;
3-створення книжечки.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «А що було б , якби…», «Придумай далі», «Склади з
кубиків», «Виклади казочку з паличок»(ґудзиків, кришечок, сірників).
Рухливі ігри: «Зроби фігуру», «Ковпачки з сюрпризом», «Знайди собі
пару», «Подзвони у дзвіночок»
Творче завдання: уявіть себе краплинкою водички. Що з вами могло б
статися?
|
Спостереження
|
За бурульками. Як вони утворились?
Вправа «Скажіть комплімент бурульці!»
|
Трудова діяльність
|
Спільна праця на майданчику
|
Робота з батьками
|
Оформити ширму «Казковий дивосвіт»
|
|
Рефлексійно-оцінювальний. 10 день
|
Свято «День казки»
|
Мета: узагальнювати знання дітей про казки (герої, зміст);
розвивати кмітливість, уяву, фантазію, творчі здібності, дикцію, тембр
мовлення, вчити дітей передавати інтонації , виховувати любов та інтерес до
казок; створювати емоційний, радісний настрій.
Матеріал: виставка книжок-казок, роботи дітей з малювання,
ліплення, аплікації; казкова карусель, дидактичні ігри, різні види театрів,
шапочки казкових героїв.
Методи і прийоми: бабуся-казкарка, епізоди казок, чарівний клубок, дидактичні
ігри: «Допоможіть казковим героям», «Хто зайвий?», завдання «Казковий герой
перетворився…», «Заспівай пісеньку», «Оживи речі», «Придумай кінцівку»
|
Проектне заняття(мовленнєве
спілкування)
|
Тема: Казкові перлинки з нашої торбинки
Мета: виховувати у дітей стриманість, уміння вислуховувати
думку одне одного, не перебиваючи; розвивати фантазію, уяву, пам’ять; здійснити подорож у зворотному часі
за темою « Казкові перлинки з нашої
торбинки»; наголошувати на практичній необхідності у використанні набутих
знань та навичок, створювати необхідні умови для розвитку дитячої творчості ;
активізувати словник з теми «Казкові перлинки з нашої торбинки».
Матеріал: дитячі роботи, елементи атрибутів, костюмів, казкові
персонажі, різні види театрів, книжки, створені дітьми.
Методи і прийоми : бесіда, розгляд ілюстрацій, казкова карусель,
дидактичні ігри, іграшки, атрибути до сюжетно-рольових та рухливих ігор.
Підбиття підсумків:
-
Хто найбільше одержав чарівних
яблук?
-
Які нові ігри вивчили?
-
Що найбільше запам’яталося, сподобалося?
-
Яка робота була найцікавішою?
-
Чого ми навчилися за цей час?
|
Робота з батьками
|
Заохочувати бажання дітей показати
своїм батькам виготовлені книжечки, казкових персонажів
|