СЛОВО ДО КОЛЕГ

 

ІНТЕРАКТИВНІ ФОРМИ РОБОТИ

 

 

ВПЛИВ РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА НА ОСОБИСТІСТЬ ДОШКІЛЬНИКА

 

          Категорія учасників: педагоги дошкільного навчального закладу.

          Мета: підвищити рівень професійної компетенції вихователів з проблеми створення розвивального середовища в дошкільному закладі в контексті Базового компонента дошкільної освіти в Україні;

          поглибити знання щодо організації розвивального середовища для дітей дошкільного віку, що сприяє формуванню в них життєвої компетентності та є рушійною силою особистісного зростання дошкільника, визначити шляхи створення умов для забезпечення самостійної діяльності та творчості дітей відповідно до їх бажань і нахилів;

          активізувати особистий творчий потенціал кожного учасника, створювати умови для інтегрованого обміну документами;

          викликати інтерес до поглибленого опрацювання проблеми.

          I. Вступ

          Керівник ознайомлює слухачів із його темою, метою та планом.

          Правила роботи:

-         кожен  має право висловлювати свою думку з обговорюваного питання;

-         промовець говорить від власного імені;

-         один говорить – усі слухають, не перебиваючи. 

Керівник. Шановні колеги! Ви знаєте, що провідною діяльністю в дошкільному

віці є гра. І зараз ми з вами пограємо в ділову гру, яка має назву «Проектування розвивального середовища в дошкільному закладі». Гра складається із шести частин. Кожна частина має своє завдання. У кінці гри ми з вами разом підіб’ємо підсумки.

          Завдання для слухачів: визначення впливу розвивального середовища та центрів діяльності на розвиток особистості дитини.

Проект розвивального середовища

·        меблі та обладнання в центрах;

·        розташування таке, щоб діти могли рухатись, не наражаючись на небезпеку;

·        відповідність санітарно-гігієнічним вимогам;

·        освітленість приміщенням;

·        комфортність перебування дитини в центрі;

·        розташування іграшок, атрибутів, предметів – замісників (за

функціональними ознаками);

·        чи полі функціональні матеріали?

1. Центр ігор із піском «Грайлики»

середня група, вихователь:______________

2. Центр інтелектуального розвитку «Рзумники»

практичний психолог:__________________________________________________

3. Центр морального виховання «Добрі справи»

підготовча група, вихователь:___________________________________________

4. Центр «талановиті пальчики»

старша група, вихователь:______________________________________________

5. Вплив розвивального середовища групи:

вихователі кожний з груп відповідають.

Керівник доповнює й узагальнює відповіді учасників.

Керівник. Розвивальне середовище кожного центру впливає на розвиток особистості дитини.

 

II. «Ваша думка?»

1. Як ви розумієте значення поняття «розвивальне середовище?»

2. Чому створення розвивального середовища є найактуальнішим? (Розробити

схему впливу розвивального середовища.)

3. як ви розумієте педагогічні принципи організації розвивального середовища?

4. Як оптимально організувати простір ігрової кімнати?

5. Чи повинні бути у груповій кімнаті стіл та стілець для вихователя? Доведіть

свою думку.

          6. Ви – вихователь старшої групи. Яка ваша роль в організації діяльності в центрах?

          7. Чи повинен бути в груповій кімнаті куточок усамітнення (відпочинку)?

          Керівник. Відомо, що розвиток дитини залежить від багатьох факторів і особливо від середовища, в якому виховується дитина. Тому дуже важливо, щоб це середовище було саме розвивальним, таким, яке б забезпечувало різні види активності дитини (розумової, ігрової, фізичної тощо); стало основою для самостійної діяльності, умовою для своєрідної форми самоосвіти маленької дитини.

 

          III. «Згадайте своє дитинство»

          Скажіть, будь ласка, в яких іграх і як можуть бути використані предмети-замінники таких матеріалів (коробки з під чаю, соків, косметики, зубної пасти, сірників)?

          Керівник узагальнює відповіді та демонструє поробки:

-         показ макетів кімнати, шаблонів;

-         клаптики тканини, хутра, шкіри, кнопки, нитки, шнурки. (Показує книгу «Я

сам», поробки з ниток, ґудзиків).

-         коробки з - під мийних засобів, пластикових пляшок (показ пластикового

посуду, ігри).

 

          IV. «Моя іграшка»

·        Зробіть, будь ласка, іграшку свого дитинства з природного і покидькового

матеріалу.

·        Поясніть: як і де її можна використовувати.

Пропонуються зубочистки, квіти мальви, незабудки, хустинки, прищіпки,

кольоровий папір, пластилін, ягоди горобини, шипшини, плоди жолудів, насіння, шишки, дріт, голка, нитки.

 

          Аналіз зроблених робіт.

          Керівник усно оцінює іграшку, залучаючи до цього інших слухачів. Якщо відповіді не збігаються, дає змогу опонентам аргументувати свою думку й разом із більшістю учасників підводить їх до правильного пояснення.

 

          V. Перевірка домашнього завдання

          1. На вашу думку, як можна змінити групову кімнату, враховуючи вимоги базового компонента дошкільнох освіти в Україні, для створення розвивального середовища:

          * меблі мають трансформуватися;

          * іграшки мають бути полі функціональними, різноманітними, постійно оновлюватися?

          2. Отже, чи повинні ми організовувати розвивальні центри?

          Керівник, прослухавши відповіді, вивішує таблицю, де визначено поділ групової кімнати, як умовний, так і стаціонарний.

          Керівник ознайомлює присутніх із новинками методичної літератури з проблеми «Вплив розвивального середовища на особистість дошкільника» та надає Методичні рекомендації учасникам, відзначає активність окремих слухачів, дякує за участь та проведенні семінару.