Педагогічний брифінг

Кадрові питання:

1. Чи має право завідувач приймати на посаду вихователя в дошкільний навчальний заклад спеціалістів з вищою педагогічною освітою, але не дошкільною (соціальний педагог, вчитель  з української мови і т.п.), якщо спеціалістів з фаховою дошкільною освітою не вистачає (вони на таку зарплату в дитячі садочки не йдуть. Як вчинити? Адже працювати нікому!!!

Відповідно до статті 18 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 № 2628-ІІІ основними завданнями органів управління системою дошкільної освіти є, зокрема, забезпечення системи дошкільної освіти керівними і педагогічними кадрами, сприяння їх підготовці, підвищенню кваліфікації і проведенню атестації.
Також згідно з пунктом «а» статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97) до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері освіти належать, зокрема, такі власні (самоврядні) повноваження, як:
• створення необхідних умов для виховання дітей;
• сприяння діяльності дошкільних навчально-виховних закладів.
Згідно з пунктом «б» статті 32 Закону № 280/97 делегованими повноваженнями виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері освіти, зокрема, є визначення потреби та формування замовлень на кадри для закладів освіти, укладення договорів на підготовку спеціалістів, організація роботи щодо удосконалення кваліфікації кадрів.
Як бачите, відповідні органи виконавчої влади мають усі повноваження розв'язати ваше питання про те, кого прийняти на роботу за обмежених кадрових ресурсів.

2. У Законі України "Про відпустки" вказано, що керівним, педагогічним ... працівникам навчальних закладів щорічна відпустка надається в період літніх канікул. В дошкільному закладі немає літніх канікул, є оздоровчий період. Чи правомірно використання цієї статті закону відносно вихователів дошкільних навчальних закладів? Чи має право завідувач наполягати на складенні графіку відпусток, у якому вихователі будуть перебувати у відпустці у будь - який період року.

В дошкільних навчальних закладах також, як правило, щорічна основна відпустка надається працівникам у літній період. Однак тут треба зважити на виробничу необхідність та інші моменти. Для цього й складають графік відпусток (на початку січня). Завідувач не наполягає, а узагальнює, затверджує, намагається врахувати як бажання працівників так і конкретну ситуацію

3. Дайте, будь ласка, відповідь на запитання :Чи уривається педагогічний стаж, якщо жінка знаходиться в декретній відпустці?

Згідно з частиною другою статті 181 КЗпП відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустка без збереження заробітної плати (частини третя та шоста статті 179 цього Кодексу) зараховуються як до загального, так і до безперервного стажу роботи і до стажу роботи за спеціальністю.

4. Чи має право вихователь за власним бажанням працювати менше ніж на ставку?

Має таке право (за власним бажанням).

5. Добрий день! Підкажіть, будь ласка, який розряд присвоїти працівнику при призначенні на посаду музичного керівника, якщо він має повну вищу освіту вихователь дошкільних закладів, спеціальну освіту муз.керівни, викладач вокалу. Атестації не було. Стаж роботи вихователем 5 років (3 роки відпустки по догляду за дитиною).

Ураховуючи те, що працівник, який претендує на посаду музичний керівник, має повну вищу педагогічну освіту і спеціальну музичну, йому може бути присвоєний восьмий тарифний розряд.

6. Чи може бути звільнений і на якій підставі сторож (інвалід ІІІ групи), який не виконує свої посадові обов'язки"?

Пунктом 3 статті 40 Кодексу законів про працю України встановлено, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у разі систематичного невиконання працівником без поважних причин обов’язків, покладених на нього трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку, якщо до працівника раніше застосовувалися заходи дисциплінарного чи громадського стягнення. При цьому слід врахувати усі нюанси, щоб на випадок оскарження довести свою правоту. Зокрема, керівник дошкільного навчального закладу повинен зафіксувати факт порушення трудової дисципліни, склавши відповідний акт; отримати від працівника письмові пояснення, щоб з’ясувати можливі поважні причини проступку (якщо працівник відмовився надавати пояснення — зафіксувати цей факт у відповідному акті); визначити систематичність порушень (неналежного виконання) умов трудового договору або правил внутрішнього розпорядку, з’ясувавши, чи має працівник незняте дисциплінарне стягнення; розв’язати питання щодо звільнення працівника з роботи як захід дисциплінарного стягнення (за умови, якщо працівник є таким, що систематично порушує трудову дисципліну: має догану, що не втратила юридичної сили за давністю чи не знята достроково); погодити із профспілковим комітетом тощо.

7. Добрий день, підскажіть нормативний акт, який регулює призначення секретаря пед.ради. Чи може секретарем бути хтось з числа робітників

Таким нормативним актом є Закон України «Про дошкільну освіту». 
У пункті 2 статті 20 цього Закону сказано: 
«До складу педагогічної ради дошкільного навчального закладу входять директор (завідуючий), заступники директора (завідуючого) з навчально-виховної (виховної) роботи, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі, вчителі (усіх спеціальностей), вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради дошкільного навчального закладу можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти за наявності ліцензії.
Головою педагогічної ради дошкільного навчального закладу є його директор (завідуючий). Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.»
Тож секретарем може бути обрана особа, що обіймає одну із перелічених посад, і входить до складу педагогічної ради

8. Чи має право завідувач ДНЗ отримати компенсацію за невикористану до кінця відпустку?

Має право отримати компенсацію за 18 кд (42-24) за умови, якщо за відповідний робочий рік завідувачу вже надано 24 кд щорічної відпустки, і цей робочий рік закінчився.

 

Питання навчально-виховного процесу:

1. Підкажіть, чи входить в обов'язки музичного керівника підігрувати ранкову зарядку фіз.інструкторам? При будь-якій відповіді, вкажіть документ, де це офіційно задокументовано. Необхідно для мене, як керівника методичного об'єднання.

На мою думку, основний документ - це посадові обовязки. Якщо там зазначено, то музкерівник має це виконувати. Посадові обовязки затверджує керівник днз, працівник ознайомлюється під підпис. Педагогічна рада може прийняти рішення як краще олрганізувати освітній процес. Треба зважити й на графік роботи музкерівника та які форми роботи він проводить під час робочого часу

2. З якої вікової групи дозволяється запрошувати батьків на Новорічні ранки?

Зазвичай запрошувати батьків на Новорічні ранки розпочинають з груп молодшого дошкільного віку. Проте часто батьків запрошують і на ранки в групи раннього віку, відділивши глядачів від дітей тюлевими занавісами. Головне, щоб діти не впізнали батьків.

3. Чи існують кількісні норми по плануванню семінарів у Річному плані роботи закладу ?

Ні, щодо семінарів таких норм не існує. Усі форми методичної роботи, їхню тематику і зміст планують відповідно до потреб дошкільного закладу. Вони мають бути спрямовані на розв'язання визначених на наступний навчальний рік завдань. При цьому обов'язково слід враховувати якісний склад педагогічного колективу. Якщо педагогічний колектив поповнили педагоги-початківці, то перевагу слід надавати семінарам-практикумам, які дадуть змогу не не лише поглибити теоретичні знання початківців, а й збагатити їх практичний досвід. Для досвідчених педагогів з високим рівнем професійної майстерності варто проводити науково-практичні семінари, спрямовані на ознайомлення з інноваційними педагогічними технологіями та перспективним досвідом колег.

4. Доброго дня! Підскажить де можна знайти перелік основних рухів, дозування музичних вправ, пісень, хороводів, таночків, ігор для музичних ранків в ДНЗ та тривалість музичних свят та ранків в кожній віковій групі? 

Зазначену Вами інформацію найліпше шукати в навчально-методичних виданнях по музичному вихованню в ДНЗ, що відповідають вимогам Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 № 615. Із таких видань можемо назвати, наприклад, посібник «Музичне виховання. Організація роботи у дошкільному навчальному закладі» Ірини Романюк, що вийшов друком у 2014 році.

5. Чи повинен вихователь бути присутнім на музичних заняттях?

Пунктом 3 статті 30 Закону України «Про дошкільну освіту» вiд 11.07.2001 № 2628-III визначено, що педагогічне навантаження вихователя групи загального типу дошкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності відповідно становить 30 годин на тиждень. Тобто при 5-денному робочому тижні вихователь має працювати щодня 6 годин з дітьми. Зауважте, жодних перерв у цій роботі законодавством не передбачено. Тож вихователь обов’язково має бути присутнім на музичних і фізкультурних заняттях. Його функції на цих заняттях мають бути визначені у його посадовій інструкції та правилах внутрішнього розпорядку дошкільного закладу.

6. Виникло запитання з приводу перспективного планування музичного керівника. Яким чином та ким воно затверджується. (Це не стосується перспективного планування свят та розваг)

Перспективний план, який складає музичний керівник, має бути обговорений та затверджений на засіданні установчої педагогічної ради дошкільного навчального закладу.

7. Скажіть, будь ласка, чи входить у роботу музичного керівника (у робочий час) робота з вихователями, написання сценаріїв, виготовлення атрибутики, дидактичного матеріалу і т. д.

На роботу з вихователями дається дві години в неділю на кожну вікову групу. На роботу над виготовленням атрибутів та написання сценаріїв - 30 хвилин на добу.

8. Рішенням педради нашого дошкільного закладу педагогу зі стажем 8 років затвердили написання перспективно-календарного планування. Чи правомірною є вимога відділу освіти щодо написання мною окремо перспективного та календарного планування.

Відповідно до пункту 2 ст. 20 Закону України «Про дошкільну освіту» колегіальним постійно діючим органом управління дошкільним навчальним закладом є педагогічна рада, яка оцінює результативність та хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей по кожній віковій групі й розглядає питання удосконалення організації навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі. Тож рішення педагогічної ради є законною підставою, зокрема, і для вибору оптимальної форми планування освітнього процесу окремими педагогами.

9. Як правильно писати перспективний,щоденний,річні плани вихователю

Рекомендації щодо річного, календарного планування роботи в ДНЗ наведено в листі МОН "Планування роботи в дошкільних навчальних закладах" від 03.07.2009 №1/9-455. Відповідно до цього листа принципами календарного планування є послідовність у викладенні матеріалу, чіткість поставлених завдань, відповідність форм роботи віковим та індивідуальним особливостям дітей, різноманітність видів діяльності тощо. При плануванні роботи варто використовувати блочно-тематичний принцип, оскільки він базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, забезпечує змістову цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмового матеріалу.

10. Як часто вихователь-методист чи керівник повинен аналізувати календарний план роботи вихователів? ( на що спертись?) Як найоптимальніше це узагальнити та в якій формі найкраще надати рекомендації?

Періодичність аналізування планів роботи вихователя не визначено жодним нормативним документом. Ця періодичність має бути доцільною з огляду на якісний склад педагогічного колективу і потреби конкретного дошкільного закладу.. 
Форму планування затверджують на засіданні педагогічної ради і вона може бути різною для педагогів-початківців і педагогів-майстрів. Вихователі, що мають кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категоріїї" та педагогічне звання "вихователь-методист" можуть працювати "на довірі". У таких вихователів плани аналізують, зазвичай, при проведенні тематичного чи комплексного вивчення стану освітнього процесу. У вихователів-початківців доцільно аналізувати планування роботи щомісяця з метою надання допомоги та внесення своєчасних коректив у планування за потреби.
Визначаючи періодичність аналізування планів роботи вихователів та надання їм відповідних рекомендацій, слід пам’ятати , що систематичність такої методичної допомоги дисциплінує педагогів та налаштовує їх на грунтовний аналіз власної педагогічної діяльності. 
А ще слід пам’ятати, що недопустимо цей вид методичної допомоги перетворювати на тотальний контроль.

11. Скільки на рік має бути семінарів ,занять батьківського клубу,тренінгів і т.д. для батьків?

Річний план роботи кожного спеціаліста, що працює в ДНЗ, має бути підпорядкований річному плану роботи дошкільного закладу та спрямований на виконання поставлених в ньому річних завдань.
Вихователь-методист і спеціалісти мають працювати у тісній співпраці, а отже, й планувати проведення різних заходів протягом року їм варто разом. Адже практичний психолог може запропонувати широкий спектр різних видів просвітницької і психокорекційної роботи на виконання завдань, поставлених в річному плані, як з дітьми, так і з дорослими. Щодо кількості таких заходів в межах роботи з батьками, то тут не може бути однозначної відповіді. 
Їх кількість визначається потребами кожного конкретного дошкільного закладу. 

Атестація:

 

1.Три вихователя нашого садка працюють не маючи дошкільної освіти, не за фахом 
В цьому навчальному році вони атестуються і їм повинні понизити тарифний розряд до 9 (дев’ятого) 
Чи правомірно це? Адже категорії та вищі розряди вони отримали до дії нового положення про атестацію.
Чи може такий педагог під час чергової атестації у 2014-2015 н.р. претендувати на підтвердженнякваліфікаційної категорії «спеціаліст 1 - ІІ категорії», посилаючись на роз'ясненнями Міністерства освіти і науки України щодо атестації педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, які працюють не за фахом від 19.12.2013 №1/9-891. 

Можна. Якщо педагоги відповідають вимогам щодо присвоєння кваліфікаційних категорій, а тим більше, що їм уже було присвоєно, то вони мають повне право атестуватися на відповідність раніше присвоєним кваліфікаційним категоріям. Якщо вони знизили рівень своєї професійної майстерності, то керівник відповідно подає подання...

2. Скажіть будь-ласка чи має вихователь -методист працювати на групі з дітьми, якщо так , то скільки годин на тиждень?

Вихователь-методист може (якщо має бажання) працювати вихователем за сумісництвом поза межами робочого часу. Скільки? Це залежить від режиму роботи ДНЗ. Інша ситуація, якщо заміна тимчасово відсутнього працівника...

3. Чи має право вихователь ДНЗ, який має кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії", атестуватись на присвоєння педагогічного звання "вихователь-методист"?

Пунктом 5. 2 Типового положення визначено, що має бути вища кваліфікаційнв категорія

4. Чи може педагог, який працює вихователем у дошкільному навчальному закладі, а за фахом є вчителем початкових класів (середньо-спеціальна освіта) атестуватися?

Відповідно до пункту 4.11 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 06.10.2010 №930, педагогічним працівникам, які не мають повної вищої освіти, а також керівникам гуртків, секцій, студій, інших форм гурткової роботи, працівникам, які працюють на посадах майстра виробничого навчання; культорганізатора; акомпаніатора; екскурсовода; інструктора з туризму; помічника директора з режиму, старшого чергового з режиму, чергового з режиму у загальноосвітніх школах та професійних училищах соціальної реабілітації; асистента вчителя-реабілітолога; консультанта психолого-медико-педагогічної консультації, незалежно від рівня здобутої ними освіти за результатами атестації встановлюються тарифні розряди.

5. Чи може педагогічний працівник із неповною вищою освітою претендувати на педагогічне звання?

Відповідно до п. 5.4 Типового положення педагогічним працівникам, які мають базову або неповну вищу освіту, можуть присвоюватися педагогічні звання, якщо стаж їх педагогічної діяльності становить не менш як 8 років і яким встановлено найвищий тарифний розряд.

6. Кому із педагогічних працівників дошкільного закладу присвоюється педагогічне звання "старший вихователь"?

Вихователям може бути присвоєне педагогічне звання "вихователь-методист", а вихователям-методистам за посадою - педагогічне звання "старший вихователь"

7. Чи може вихователь, який має фахову вищу дошкільну освіту, І кваліфікаційну категорію астестуватися одночасно на присвоєння педагогічного звання "вихователь-методист" та присвоєння "спеціаліст вищої категорії"?

У журналі "Практика управління дошкільним закладом" було розяснення спеціаліста МОН, у якому зазначено, що можна.
Особисто я думаю так само. У Типовому положенні зазначено, що звання "вихователь-методист" присвоюється працівникам, які мають кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" (п. 5.2) - у даній ситуації працівнику цю категорію присвоюють. Пункт 5.4 визначає, що педагогічне звання "вихователь-методист" можна присвоювати й працівникам, які мають базову або неповну вищу освіту (педстаж не менш як 8 років...). Ніде не зазначено, що одночасно не можна. Тож, оскільки людині присвоїли вищу, то на мою думку, можна одночасно присвоїти й педзвання. Головне, щоб рівень професійної діяльності людини відповідав встановленим вимогам.

8. Чи має право вихователь ДНЗ (за фахом укр.мова та літ.), який має пед. стаж 23 роки, з них на посаді вихователя 7 років та кваліфікаційну категорію "спеціаліст другої категорії" атестуватись на присвоєння кваліфікаційної категорії "спеціаліст першої категорії"? Або присвоєння педагогічного звання "вихователь-методист" (відсутня фахова освіта)?фахових працівників не вистачає! Підкажіть на який пункт потрібно посилатись?

Атестуватися на кваліфікаційні категорії має право, а-от для присвоєння педагогічного звання "вихователь-методист" треба мати вищу кваліфікаційну категорію (тож все попереду). Пункти 3.26, 5.2 Типового положення; листи МОН від 19.12. 2013 № 1/9-891; від 17.04. 2014 № 2/5-13-531-14

Питання  харчування:

1. Хто в дошкільному закладі робить замовлення продуктів харчування?

У дошкільному навчальному закладі замовлення на продукти харчування готують комірник спільно з медичною сестрою. Заявку на продукти харчування підписує керівник закладу.

2. Cкажіть будь ласка, чи батьки дітей, що відвідують днз можуть входити в групу контролю за харчуванням? на основі якого закону, і що вони можуть перевіряти?? чи мають вони право перевіряти харчоблок?? і які їм для цього потрібні документи?

Якщо у вашому ДНЗ створено, наприклад, раду з харчування і до її складу включено батьків і рада визначила повноваження кожного члена, то, на мою думку, у цьому аипадку можуть (з дотриманням вимог чинного законодавства). Самі по собі перевіряти звісно, що не можуть. Нормативного документа, який би визначив порядок перевірки, зокрема й харчоблоку, батьками не має. Кожен керівник на місці визначає потребу і порядок. Таке рішення може бути зафіксовано у наказі, наприклад, про організацію контролю за харчування дітей у днз. Може порядок бути зазначений у Статуті ДНЗ. Питання організації харчування має бути доступним, тож для цього є відповідна інформація на стендах, звітування керівника, загальні збори тощо.

3. Чи можна у картці розкладці Рагу овочеве, капусту білокачанну замінити іншими овочами, наприклад грами капусти розподілити на моркву, картоплю, цибулю??? Бо на даний час капуста відсутня у звязку з високою ціною, яка не відповідає середньостатистичній довідці.

Якщо потрібно замінити капусту білокачанну, то слід керуватися нормами заміни продуктів за енергоцінністю. Вони наведені у додатку 8 до постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 06.08.2014 № 353). Якщо склад продуктів у страві просто має бути іншим, то потрібно зробити нову картку-розклад страви та затвердити її.

4. Мати отримує допомогу малозабезпеченим сім*ям з 1 грудня. Довідку видано управлінням соцзахисту и надано в ДНЗ разом із заявою 13 січня. З якого числа звільняти від плати за харчування? 

Згідно з пунктом 2.5 Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667, звільнення батьків від плати або зменшення розміру плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах проводиться щорічно і може переглядатися на протязі року, але не більше одного разу, та запроваджується в місячний термін після подання відповідних документів (довідок про сукупний дохід кожного члена сім'ї за попередній квартал, виданих за місцем отримання доходів, і довідки про склад сім'ї, виданої житлово-комунальними організаціями, сільськими (селищними) радами).
Докладніше про малозабезпечені сім'ї та оплату за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах читайте у журналі «Практика управління дошкільним закладом» №05/2014.

5. Яка форма бланку меню-вимоги на видачу продуктів харчування діє в дошкільних закладах України сьогодні? Де, коли, ким затверджена? Дякуємо. Чи втратила чинність форма меню-вимоги № 299 поОКУД?

Наказом Державного казначейства України від 18. 12. 2000р. № 130 затверджено типові форми обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання. Дошкільні навчальні заклади для обліку продуктів харчування застосовують типову форму Меню – вимоги З – 4 , а при автоматизованому веденні обліку - форму З – 4а.

6. Надайте інформацію щодо генерального прибирання харчоблоку

У ДержСанПіНах «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей», затверджених наказом МОЗ України від 01.08.2013 № 678, є розділ VIII "Санітарно-гігієнічні вимоги до утримання території та приміщень". У пункті 8.7 розділу VIII зазначено "Генеральне прибирання приміщень проводиться 1 раз на тиждень (наприкінці тижня) з використанням мийних засобів, а з використанням дозволених дезінфекційних засобів - 1 раз на місяць."
У тих же ДержСанПіНах у розділі IX "Санітарно-гігієнічний режим на харчоблоці, вимоги до устаткування і інвентарю" є пункт 9.14 "Усі приміщення харчоблоку необхідно щодня прибирати (витирати пил, мити підлогу тощо) з мийними засобами, які мають позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням сфери застосування у навчальних закладах.Один раз на місяць проводиться генеральне прибирання (опалювальних приборів, підвіконь, стін тощо) із застосуванням мийних і дезінфекційних засобів відповідно до інструкцій з використання цих засобів, які мають позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням сфери застосування у навчальних закладах та зареєстровані в установленому порядку. Біля раковин для миття рук працівників харчоблоку повинні бути мило, паперові рулонні рушники або індивідуальні серветки. Мийні і дезінфекційні засоби необхідно зберігати в маркірованому посуді у спеціально виділених місцях без доступу світла, які недоступні для дітей."
Також відповідно до пункту 5.14 Інструкції з організації харчування у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227
"Усі приміщення харчоблоку необхідно щодня прибирати (витирати пил, мити підлогу тощо) з використанням мийних засобів, які мають позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та дозволені до застосування у навчальних закладах. Один раз на місяць проводиться генеральне прибирання (опалювальних приладів, підвіконь, стін тощо) із застосуванням мийних і дезінфекційних засобів, дозволених до застосування у навчальних закладах в установленому законодавством порядку."
Отже, генеральне прибирання харчоблоку проводиться один раз на місяць.

7. Дезінфікуючий засіб "Санідезу", у яких % і де саме у ДНЗ він використовується. Що має бути зазначено на ємності з деззасобом?

Санідез - дезінфікуючий засіб на основі хлору у вигляді швидкорозчинних таблеток. 
Призначення - поєднання процесів дезінфекції та миття приміщень (підлога, стіни, стеля, двері, віконні рами тощо) та предметів обстановки, профілактичної дезінфекції у дитячих дошкільних закладах, школах, середніх спеціальних та вищих учбових закладах. Також для поточної і завершальної дезинфекції в лікувально-профілактичних закладах і вогнищах кишкових і крапельных інфекцій бактеріальної (включаючи туберкульоз), вірусної (включаючи віруси гепатитів, ВІЛ, поліомієліту, гастроентеритів, вірусів ЕСНО, Коксакі і інших патогенів) і грибкової (включаючи кандидози, дерматокози) етіології.
До будь-якого деззасобу має бути інструкція із застосування, де буде зазначено як і у яких відсотках його використовують. На самому засобі має бути зазначено, що він дозволений для застосування у навчальних закладах.

8. До якої групи продуктів відноситься повидло фруктове - кондитерські вироби чи фрукти?

Повидло фруктове належить до кондитерських виробів.

9. На якому рівні розміщують термометри в ДНЗ?

Температуру повітря у приміщеннях, де перебувають діти, контролюють за допомогою кімнатних термометрів, які розміщують на рівні 0,8–1,2 м від підлоги (залежно від зросту дітей).

10. Яка вартість харчування на одну дитину в день?

Згідно розпорядження  Голови Криворізької райдержадміністрації від 27.02.2015 р. № 068 0 56-15 вартість харчування однієї дитини в день з 01.03.2015 року становить 12 гривень :

- 60% батьківська плата, 40% кошти місцевого бюджету у сільській місцевості (7,20 грн.+4,80 грн.)

- 73% батьківська плата, 23% кошти місцевого бюджету у міській місцевості (8,76 грн.+ 3,24 грн.).

 

 

Вхід на сайт
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0